Skocz do zawartości

Blender 2.45 - teksturowanie problem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich. Od niedawna (2 dni) pracuję z blenderem w celu stworzenia kilku obiektów do gry 3D na zaliczenie przedmiotu na uczelni. Moim problemem jest to, że postępując zgonie z tutorialem na stronie http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93 (tutorial 3 unwrap) po naciśnięciu przycisku U nie pojawia się opcja unwrap. I teraz nie wiem czy spowodowane jest to inną wersją programu czy czymś innym. Siedzę już sporo czasu i nie mogę unwrapować nawet głupiego sześcianu. Patrzyłem po tutorialach ale jak na razie we wszystkich było z tym przyciskiem U. Jeśli chodzi o tutorial to dochodzę do momentu Mark Sim, potem ma być U i unwrap... Błagam o pomoc, z góry dzięki.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

W tej wersji Blender był jeszcze "Texture Face Mode" czy coś w tym stylu (już nie pamiętam dokładnej nazwy) - i unwrap wyglądał trochę inaczej. Jak? Nie wiem, bo wtedy jeszcze nie znałem Blendera na tyle dobrze żeby dotrzec do unwrapu. Najlepiej będzie jak przesiądziesz się na wersje 2.49b - wtedy nie powinno być żadnych problemów z tutorialami.

Napisano

Zaraz sprawdzę, ale właśnie pamiętam, że na samym początku miałem wersje 2.49b ale w niej nie było UV Face Select. Więc już kompletnie nie widziałem jak otworzyć drugie okno (podzielić), żeby była tam siatka po unwrapie.

Napisano

Dzielisz okienko na pół, i po lewej na dole ( w tym nowym okienku) masz taki obrazek...klikasz...masz liste opcji co ma sie znajdować w tym "okienku" i wybierasz "UV/Image Editor ".

 

Obejrzyj tutorial Pani Anny Celarek na tym forum w dziale Tutorial.... bardzo fajny zestaw na początek... :) Sam od niego zaczynałem. Teoretycznie po tym jesteś w stanie robić już wszystko...co dusza zapragnie.

 

http://www.max3d.pl/tutorial.php?id=93

Napisano

Ok dzięki, już działa. Teraz się męczę jak to podzielić żeby jakaś sensowna siatka wyszła (możliwe że jak mam butelkę to jak składa się ona z 64 części to trochę za dużo XD)

Napisano

Mam jeszcze jeden problem. Wymodelowałem taką oto butelkę: http://img818.imageshack.us/f/but.png/ Której siatka (o ile tak to się nazywa) wygląda tak: http://img838.imageshack.us/i/but2n.png/ I teraz za nic w świecie nie mogę pociąć tą butelkę, żeby ładnie mi jej siatka wyszła :/, chciałem dać na nią taką oto teksturę:http://img705.imageshack.us/i/lechpils.jpg/ (oczywiście żeby ze wszystkich stron była widoczna), albo chociaż z dwóch stron dać sam znaczek. I teraz nie wiem czy źle wycinam, czy może da radę inaczej zrobić butelkę i wtedy będzie łatwiej?? Niestety z czasem też krucho stoję (4 dni) więc proszę o jak najszybszą odpowiedź. Z góry dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności