Sebsax Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 Witam wszystkich , więc czy da się przechwycić animacjie z np. filmu ? I to jakoś potem wykorzystać ? Wiem że np. w Adobe after istnieja inteligentne patch trackery , może za pomocą nich można przynajmniej mniej więcej przechwycić ruch np . aktora z filmu , jak sie dokładnie pozaznacza i potem dać te ruchy modelowi . Da się zrobić coś takiego ?
mateusz_s Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 Jakbyś miał ruch aktora nagrany np. z przodu i z boku to dało by radę przenieść ruch na szkielet, można ręcznie ustawiać szkielet albo posłużyć się odpoweidnim programem - widziałem gdzieś na necie program, że ustawiało się takie punkty wg właśnie dwoch takich ujęć, taki 2d motion capturing - ale nazwy niestety nie pamiętam... ale jak poszukasz coś z frazami: 2d motion capturing biped itp to moze uda ci sie znalesc
olaf Napisano 9 Sierpień 2010 Napisano 9 Sierpień 2010 adobe flash ma odwrconą kinematykę na szkielecie + moglbyś zadzialac na takich kilku klatkach, ale czy mozna to wyeksportowac do softu 3d to nie wiem. Wiecej nie pomoge, bo nie chcialo mi sie zaglebiac w to.
hrydek Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Z ogólnie dostępnego oprogramowania tego typu to jest (było?) Autodesk Movimento, ale coś ucichło o tym. A w celu mniej - więcej przechwycenia ruchu i nadania go aktorowi to rotoskopia jest tania i ogólnodostępna. :)
Sebsax Napisano 12 Sierpień 2010 Autor Napisano 12 Sierpień 2010 A może Matchmover Pro ? http://www.dvpa.com/public/598.cfm niby współpracuje z 3ds max-em i maya-om . Tylko że prawie nic nie wiem o tym programie ehh.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się