Napisano 9 Sierpień 201014 l Witam wszystkich. Temat trochę powiązany z teksturowaniem, więc założyłem go tutaj. Postanowiłem sobie przerobić tutorial o modelowaniu i teksturowaniu przedmiotów do gier. Na filmie o mapowaniu są używane funkcje "Stitch Selected" i "Quick Planar Map". Gostek podczepił sobie do tego klawisze rzeby pracować szybciej. Próbowałem też sobie podczepić skróty klawiszowe, ale funkcja nie działa. Klikam kolejno "Customize User Interface", w zakładce "Group" wybieram "Unwrap UVM" wybieram "Quick Planar Map", klikam skrót "shift+v" i assign, a do "Stitch" skrót "shift+b". W okienku jest pokazane, że sktóry zostały przypisane, jednak gdy wejde w edycje mapowania sktóry nie działają. Czy robie coś źle przy przypisywaniu skrótów? Trzeba jeszcze dodatkowo zaznaczyć jakąś opcje? I drugie pytanko dotyczące normal mapy. Na filmie aby zobaczyć jak wygląda przedmiot z normalką, jest używany shader, niestety jakość nie jest najlepsza i nie moge dokładnie odczytać nazwy. Coś w stylu "Xcliulshader1.01" ale jak wpisuje to w google, to nawet nie ma podpowiedzi :/ Czy można w jakiś sposób nałożyć na obiekt normal mape za pomocą tego co oferuje tylko max? (mam wersje 2010). A może istnieje jakiś inny shader? Z góry dzięki za odpowiedź.
Napisano 9 Sierpień 201014 l Ad.1/ Spróbuj przełączyć na pasku narzędzi opcję "Keyboard Shortcut Override" (chyba niedokładnie przytoczyłem, ale coś w ten deseń, ikonka z przyciskiem).
Napisano 9 Sierpień 201014 l Co do tego shadera to chodzi chyba o "Xoliulshader". Tutaj możesz go ściągnąć w wersji 1.5: http://www.laurenscorijn.com/viewportshader A możliwość wyświetlania normalmapy ma też chociażby shader "StandardFX" wbudowany w maxa.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto