Vit Napisano 25 Sierpień 2010 Napisano 25 Sierpień 2010 (edytowane) Mam pytanko jak zrobić wiązke kabli osobno wychodzących z np skrznyki, nasepnie zacisnietych jakaś spinką i razem trafiających w jedno miejsce, to o co mi chodzi widać na załaczniku. Jezeli ktos cos moze pomóc widział jakiekos tuta albo rzuci dwa trzy hasła z czego to ciągnać czy np ze spajnów plus jakies modyfikatory to bede wdzieczny. srodowisko 3ds max Edytowane 25 Sierpień 2010 przez Vit
Kubajaniak Napisano 26 Sierpień 2010 Napisano 26 Sierpień 2010 Zrób splaina i po prawej stronie rozwiń zakładkę "Rendering" zaznacz "Enable in render". Jak chcesz widzieć też jak to wygląda w okienkach maxa to zaznacz też "enable in veiwport". Tam gdzie masz "Thickness", "sides" i "Angle" modyfikujesz jaki ma być gruby itp. Pozdro
Vit Napisano 26 Sierpień 2010 Autor Napisano 26 Sierpień 2010 :) To to ja wiem :) raczej chodzi mi o to jak to zrobić aby kabelki scisnęły sie wzgledem siebie nie sciskajac przy tym samemu, i jak je grupowo poprowadzić we wskazane miejsce
factoradic Napisano 26 Sierpień 2010 Napisano 26 Sierpień 2010 (edytowane) Może funkcja loft i wytłaczanie przez get shape? Chyba bardziej komfortowy sposób, jak trochę poczekasz, to może wstawię screeny co i jak bo na razie nie mam maxa przy sobie :) ~Ok, na początek tworzymy ścieżkę po której mają zostać wytłoczone nasze kable, robimy to zwykłą linią, potem tworzymy przekrój kabli w danych etapach, ja mam tylko dwa, ty będziesz musiał użyć chyba trzech, każdy przekrój musi być jednym splinem, więc attac***emy wszystkie spliny z jednego etapu. http://img831.imageshack.us/img831/4011/92014108.png Zaznaczamy linię, przechodzimy do zakładki Compound Objects i wybieramy Loft. http://img831.imageshack.us/img831/2148/31413130.png Za pomocą funkcji Get Shape, wytłaczamy nasze etapy na linii, zapoznaj się z wszystkimi funkcjami, przydatne narzędzie i zrób jak będzie ci najwygodniej :) http://img251.imageshack.us/img251/4770/41455745.png By stworzyć przekrój kabli w tym etapie, gdzie zostały spięte po prostu tworzysz parę kół koło siebie. Pamiętaj by na wszystkich etapach było tyle samo kół i by miały takie same promienie :) Edytowane 26 Sierpień 2010 przez factoradic
factoradic Napisano 26 Sierpień 2010 Napisano 26 Sierpień 2010 Nie ma sprawy, fajnie, że się przyda :) A i z Path Parameters używaj głównie Distance, najładniejsze przejścia otrzymasz i w mojej opinii wcale nie zaważyło to, że używanie innych często u mnie kończy się crashem ;d
KoMic Napisano 29 Sierpień 2010 Napisano 29 Sierpień 2010 imo klasyczne splainy pojedyncze z reczna modyfikacja lepiej sie sprawdza, poniewaz mamy nad nimi wieksza kontrole. z metoda factoradic jest ten klopot ze moga wystaci klopoty w momencie gdy zmieni sie ilosc wierzcholkow numeracja lub co kolwiek i juz wszytko leci do smiecia. ;pozdr
Rekomendowane odpowiedzi