Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Mam pytanko jak zrobić wiązke kabli osobno wychodzących z np skrznyki, nasepnie zacisnietych jakaś spinką i razem trafiających w jedno miejsce, to o co mi chodzi widać na załaczniku. Jezeli ktos cos moze pomóc widział jakiekos tuta albo rzuci dwa trzy hasła z czego to ciągnać czy np ze spajnów plus jakies modyfikatory to bede wdzieczny.

srodowisko 3ds max

Edytowane przez Vit
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zrób splaina i po prawej stronie rozwiń zakładkę "Rendering" zaznacz "Enable in render". Jak chcesz widzieć też jak to wygląda w okienkach maxa to zaznacz też "enable in veiwport". Tam gdzie masz "Thickness", "sides" i "Angle" modyfikujesz jaki ma być gruby itp.

 

Pozdro

Napisano

:) To to ja wiem :) raczej chodzi mi o to jak to zrobić aby kabelki scisnęły sie wzgledem siebie nie sciskajac przy tym samemu, i jak je grupowo poprowadzić we wskazane miejsce

Napisano (edytowane)

Może funkcja loft i wytłaczanie przez get shape? Chyba bardziej komfortowy sposób, jak trochę poczekasz, to może wstawię screeny co i jak bo na razie nie mam maxa przy sobie :)

 

~Ok, na początek tworzymy ścieżkę po której mają zostać wytłoczone nasze kable, robimy to zwykłą linią, potem tworzymy przekrój kabli w danych etapach, ja mam tylko dwa, ty będziesz musiał użyć chyba trzech, każdy przekrój musi być jednym splinem, więc attac***emy wszystkie spliny z jednego etapu.

http://img831.imageshack.us/img831/4011/92014108.png

 

Zaznaczamy linię, przechodzimy do zakładki Compound Objects i wybieramy Loft.

http://img831.imageshack.us/img831/2148/31413130.png

 

Za pomocą funkcji Get Shape, wytłaczamy nasze etapy na linii, zapoznaj się z wszystkimi funkcjami, przydatne narzędzie i zrób jak będzie ci najwygodniej :)

http://img251.imageshack.us/img251/4770/41455745.png

 

By stworzyć przekrój kabli w tym etapie, gdzie zostały spięte po prostu tworzysz parę kół koło siebie. Pamiętaj by na wszystkich etapach było tyle samo kół i by miały takie same promienie :)

Edytowane przez factoradic
Napisano

Nie ma sprawy, fajnie, że się przyda :) A i z Path Parameters używaj głównie Distance, najładniejsze przejścia otrzymasz i w mojej opinii wcale nie zaważyło to, że używanie innych często u mnie kończy się crashem ;d

Napisano

imo klasyczne splainy pojedyncze z reczna modyfikacja lepiej sie sprawdza, poniewaz mamy nad nimi wieksza kontrole. z metoda factoradic jest ten klopot ze moga wystaci klopoty w momencie gdy zmieni sie ilosc wierzcholkow numeracja lub co kolwiek i juz wszytko leci do smiecia.

 

;pozdr




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności