Napisano 25 Sierpień 201014 l Mam pytanko jak zrobić wiązke kabli osobno wychodzących z np skrznyki, nasepnie zacisnietych jakaś spinką i razem trafiających w jedno miejsce, to o co mi chodzi widać na załaczniku. Jezeli ktos cos moze pomóc widział jakiekos tuta albo rzuci dwa trzy hasła z czego to ciągnać czy np ze spajnów plus jakies modyfikatory to bede wdzieczny. srodowisko 3ds max Edytowane 25 Sierpień 201014 l przez Vit
Napisano 26 Sierpień 201014 l Zrób splaina i po prawej stronie rozwiń zakładkę "Rendering" zaznacz "Enable in render". Jak chcesz widzieć też jak to wygląda w okienkach maxa to zaznacz też "enable in veiwport". Tam gdzie masz "Thickness", "sides" i "Angle" modyfikujesz jaki ma być gruby itp. Pozdro
Napisano 26 Sierpień 201014 l Autor :) To to ja wiem :) raczej chodzi mi o to jak to zrobić aby kabelki scisnęły sie wzgledem siebie nie sciskajac przy tym samemu, i jak je grupowo poprowadzić we wskazane miejsce
Napisano 26 Sierpień 201014 l Może funkcja loft i wytłaczanie przez get shape? Chyba bardziej komfortowy sposób, jak trochę poczekasz, to może wstawię screeny co i jak bo na razie nie mam maxa przy sobie :) ~Ok, na początek tworzymy ścieżkę po której mają zostać wytłoczone nasze kable, robimy to zwykłą linią, potem tworzymy przekrój kabli w danych etapach, ja mam tylko dwa, ty będziesz musiał użyć chyba trzech, każdy przekrój musi być jednym splinem, więc attac***emy wszystkie spliny z jednego etapu. http://img831.imageshack.us/img831/4011/92014108.png Zaznaczamy linię, przechodzimy do zakładki Compound Objects i wybieramy Loft. http://img831.imageshack.us/img831/2148/31413130.png Za pomocą funkcji Get Shape, wytłaczamy nasze etapy na linii, zapoznaj się z wszystkimi funkcjami, przydatne narzędzie i zrób jak będzie ci najwygodniej :) http://img251.imageshack.us/img251/4770/41455745.png By stworzyć przekrój kabli w tym etapie, gdzie zostały spięte po prostu tworzysz parę kół koło siebie. Pamiętaj by na wszystkich etapach było tyle samo kół i by miały takie same promienie :) Edytowane 26 Sierpień 201014 l przez factoradic
Napisano 26 Sierpień 201014 l Nie ma sprawy, fajnie, że się przyda :) A i z Path Parameters używaj głównie Distance, najładniejsze przejścia otrzymasz i w mojej opinii wcale nie zaważyło to, że używanie innych często u mnie kończy się crashem ;d
Napisano 29 Sierpień 201014 l imo klasyczne splainy pojedyncze z reczna modyfikacja lepiej sie sprawdza, poniewaz mamy nad nimi wieksza kontrole. z metoda factoradic jest ten klopot ze moga wystaci klopoty w momencie gdy zmieni sie ilosc wierzcholkow numeracja lub co kolwiek i juz wszytko leci do smiecia. ;pozdr