MagicMarcus Posted May 20, 2004 Share Posted May 20, 2004 Witam! Mam problem z odpowiednim oddziaływaniem na siebie elementów urządzenia. Mianowicie chciałbym aby przy poruszaniu wysięgnikiem tłoczka ruszało się ramię i odwrotnie, przy ruszaniu ramieniem poruszał się wysięgnik. Znalazłem parę podobnych tematów na forum ale żaden nie rozwiązał mojego problemu, tzn. potrzebowałbym wiedzieć co trzeba zastosować aby to wyszło (jak się da to od początku do końca). Z góry dziękuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagicMarcus Posted May 20, 2004 Author Share Posted May 20, 2004 I jeszcze jeden obrazek Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgione Posted May 20, 2004 Share Posted May 20, 2004 według mnie powinieneś zlinkwoac poszczególne elementy do siebie zaczynajac od elementu zielonego do czerwonego itp. no i nie obejdzie sie bez uzycia wire parameters (stosunek obrotu do pozycji)elementu zielonego i czerwonego względem fioletowych. moze pomoze ci pocja linked xform? wiem ze to troszke zametnie pisane ale musis sam spróbować - oprócz tego juz był taki sam problem i ktoś zrobił tutka na ten temat :) Jak znajdę to ci przekaże pozdr giorgione Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagicMarcus Posted May 20, 2004 Author Share Posted May 20, 2004 Sprawdzę w domu, dzięki (fajnie by było jak byś znalazł ten tutek). Zapomniałem dodać, że robię to w 3ds 6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagicMarcus Posted May 24, 2004 Author Share Posted May 24, 2004 Sprawdzałem i niestety nic nie udało mi się uzyskać. Tak że czekam na dalsze sugestie ;-) Dzięki Mam jeszcze pytanko odnośnie bones: mam bone podlinkowane do czegoś i chcę zmienić długość bone. Jak to zrobić bez odlinkowywania?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZOMO Posted May 26, 2004 Share Posted May 26, 2004 zeby zmienic bone idz to Character>Bone Tools>Bone Edit Mode uwazaj jak tego uzywasz, teoretycznie nie powinno sie zmianic bones bo czasami dziwne zeczy sie dzieja. mozesz zamiescic model .max tego uzadzenia ? Jak przyje do domu to sie pobawie i zobacze co da sie zrobic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagicMarcus Posted May 28, 2004 Author Share Posted May 28, 2004 Dzięki. Zamieszczam plik ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZOMO Posted May 28, 2004 Share Posted May 28, 2004 Nie wiem czy dokladnie zrozumialem co chcesz osiagnac, ale zrobilem to tak ze jednym kontrolerem ( czerwony kwadrat \' Main Control\' ) ruszasz calym ramieniem i cylinder sie chowa/rozklada. zalaczam plik maxa z tym, jezeli oto chodzi to napisz a ja usiade na chwile i napisze dokladniej jak to zrobic, teraz juz niemam czasu. jedna uwaga, jak planujesz cos animowac to nie uzywaj Scale na calym obiekcie..w subobject mozesz (zaznaczajac wszystkie verts i scale) albo uzywajac XForm, innaczej wszystko sie sypie po zlinkowaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagicMarcus Posted May 29, 2004 Author Share Posted May 29, 2004 Plik sobie ściągnąłem i w domu zobaczę co i jak. Dziękuję. A co do Twojej uwagi to faktycznie, zachodziłem w głowę dlaczego mi się wszystko sypie jak podlinkuję ;-) A jest jakiś sposób, żeby to naprawić?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZOMO Posted May 29, 2004 Share Posted May 29, 2004 Mozesz uzyc \'Reset XForm\' w zakladce Utilities, albo dodac modifier XForm. Czasami to daje niemile rezulaty, trzeba sie pobawic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagicMarcus Posted May 31, 2004 Author Share Posted May 31, 2004 ;-) To jest dokładnie to co chciałem uzyskać. Dziękuję. Jeżeli możesz to opisz proszę jak to zrobiłeś. Załączam plik w którym próbowałem zrobić coś na Twój wzór ale w pewnym momencie się zawiesiłem. Sam zobaczysz. No i oczywiście znowu mam ten problem z przeskalowanymi obiektami. Napisz też jak możesz jak się tego pozbyć. Próbowałem tego co pisałeś ale cosik nie zadziałało. Z góry dziękuję Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZOMO Posted May 31, 2004 Share Posted May 31, 2004 Czesc, Zanim zrobisz Reset X-Form, odlinkuj wszystko od siebie, nic nie moze na sobie oddzialowywac. Potem pojedynczo Reset XForm, i skolapsoj stack kazdego obiektu do Editable Poly. Potem polinkuj obiekty wiedlug tego rysunku (zolte i pomaranczowe kreski to linki, biale NIE, o nich nizej..) , ta kulka na koncu ramienia jest poto zeby IK dobrze dzialalo, jak dolaczysz tam cos jeszcze to mozesz ja wywalic, to tak zwana End Node/Bone. jak juz glowne elementy sa zlinkowane to beda sie jak kosci zachowywac wiec mozesz dolaczyc do nich IK, od pierwszego elementu do kulki. teraz cylindry. poto sa te wszystkie punkty podolanczane. Upewnij sie ze kazda czesc cylindra ma Pivot Point tam gdzie powinna. zaznacz jedna czesc cylindra, i menu Anmation/Contrains wybierz LookAt Constrain, i (wedle tych bialych strzalek na rysunku) nacisnij na point w drugiej czesci cylindra. Jak Ci ta czesc odskoczy, to na rysunku zaznaczylem co masz zaznaczyc (Keep initial Offset). no i tak dla kazdego cylindra. Powinno wszystko dzialac, jak nie to daj znac jakos innaczej to napisze :) Milej zabawy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagicMarcus Posted June 1, 2004 Author Share Posted June 1, 2004 Póki co dziękuję bardzo. Jak tylko będę w domu to zaraz spóbuję ten opis zastosować. A faktycznie próbowałem robić reset XForm na podlinkowanych elementach ;-) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagicMarcus Posted June 2, 2004 Author Share Posted June 2, 2004 Zrobiłem tak jak mówiłeś. Wszystko działa jak trzeba ;-) Dziękuję bardzo. Tylko mam kolejne problemy ;-) Mianowicie nie mogę sklonować tego mechanizmu, tzn. klonuje się ale przy przesuwaniu tych elementów sklonowanych nie przesuwają się równolegle do elementu klonowanego tylko końcówka elementu jest tak jakby przyklejona do orginału. Mówi Ci to coś?? A drugi problem to znowu oddziaływanie elementów na siebie. Chciałbym zrobić żeby kręcąc jedną zębatka poruszała się druga. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cichy Posted June 2, 2004 Share Posted June 2, 2004 Z tymi zębatkami to wystarczy użyć wire parameters. Ściągnij sobie tutorial z działu video tutoriale o nazwie car rigging i wszystko będzie jasne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagicMarcus Posted June 3, 2004 Author Share Posted June 3, 2004 Co do zębatek to faktycznie pomogło wire parameters. Dziękuję. A co do moich problemów z klonowaniem to sobie sam poradziłem. Napiszę co było nie tak, może komuś się to przyda. Przyczyną tego, że obiekty sklonowane nie chciały się przesuwać, obracać i skalować były zaznaczone ptaszki przy move, scale i rotate w zakładce hierarchy/link info/lock. Obiekty były poprostu zablokowane. Trzeba zazanczyć element, przejść do tej zakładki, odznaczyć i po kłopocie. Pozdrawiam i do następnego postu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now