Napisano 28 Sierpień 201014 l Czy ilosc FG oraz GI maja wplyw na czas renderingu jesli oswietlam jednym i drugim? Wydaje mi sie, ze FG jest liczone jako pre proces( ale moge sie mylic:)) i w zwiazku z tym jego ilosc nie ma wplyw na pozniejszy proces renderingu. A jak jest w przypadku photonow? Czy ich ilosc ma wplyw na czasy procesu renderingu? I czy da sie to jakos zdefiniowac?
Napisano 28 Sierpień 201014 l największy wpływ po rzuceniu fotonów i obliczaniu FG ma niewątpliwie sampling. Jak używasz fotony z GI to jest ich potrzeba bardzo mało, i w przypadku interiorów czas jaki zabieraja fotony jest niewielki.
Napisano 28 Sierpień 201014 l Autor mihpolak>> zgadzam sie z Toba ze czasami wystarczy 20.000 fotonow do malej sceny np lazienka ale moim zdaniem najlepsze efekty daje wiecej photonow tak zeby bylo gladko i kolory zolto zielone na diagnostyce. Dlatego czesto 200.000 -500.000 jest wskazane moim zdaniem. Pytanie natomiast jest jak ilosc fotonow wplywa na czas procesu renderingu i czy fg jak juz przeliczy to czy ilosc fg zapodana i przeliczona wczesniej tez wplywa na czas procesu renderingu czy nie?
Napisano 28 Sierpień 201014 l podobnie zresztą jak w Vrayu użycie IM z Light Cache. LC też jest systemem fotonów, tyle że lepszym od zwykłej Photon Map. Kiedy zakończy się liczenie LC i IM, potem na czas renderingu wpływ ma w zasadzie wszelkie próbkowanie ( w Vrayu np. typ image sampler). Chyba.
Napisano 28 Sierpień 201014 l Autor a wedlug mnie ma:) ale chce sie upewnic pomiedzy 10.000 fotonow a 2.000.000 sa moim zdaniem bardzo duze roznice w czasie procesu renderingu ale szukam potwierdzenia bo cholera wie P.S odpisalem Ci w watku :Jak poprawic moja scene"
Napisano 28 Sierpień 201014 l no i chyba ani obliczanie FG ani GI nie jest pre processingiem, jest nim obliczanie drzewa binarnego. FG i GI jest renderingiem i w takim wypadku ilość rzucanych fotonów ma znaczenie i powiedziałbym nawet że duże. A co do diagnostyki photonów, to nie trzeba się z nią liczyć kiedy GI łączysz z FG. Wiele fotonów dajesz jak nie ma FG i potrzebujesz ich dużo z małym radiusem żeby było szczegółowo. Wiadomo że i tak nie jest , więc dołączasz FG, zmniejszasz ilość fotonów, zwiększasz radius, a za szczegóły odpowiada FG.
Napisano 28 Sierpień 201014 l Autor nie chce sie kłucić :) bo przecież nie o to chodzi w tej dyskusji ale zrob sobie test danej sceny z ilosci 10.000 i 2.000.000 photonow przy radiusach fotonow powiedzmy 30 cm i zobacz ze sa bardzo duze roznice. Mi sie wydaje (podkreslam) ze fotony maja duzo wspolnego z dynamika swiatla i z kolorem przenoszonym a sampling tez przlicza kontrast swiatla. Moim zdaniem diagnostyka GI ma spore znaczenie nawet przy FG. PO prostu przenosli lepiej swiatlo z zewnatrz do wewnatrz. Pomieszczeni staje sie jasniejsze przy prawidlowej diagnostyce, bardziej prawidlowe.
Napisano 28 Sierpień 201014 l Na pewno jeżeli dasz 5000 fotonów a potem 1 mln to pomieszczenie dajmy na to 5m x 5m będzie jaśniejsze. Natomiast jeżeli dasz 15000 fotonów a w FG podkręcisz FG ray, myślę że wtedy już nie powinno być jaśniej, natomiast efekt byłby lepszy. Najważniejsze jak dla mnie było aby fotonów nie dać na tyle mało, żeby nie było żadnych "przecieków". A co do takich rzeczy jak kontrast czy kolor, to faktycznie ma to wpływ, gdybyś wrazucił przez okno jednego fotona, byłoby ciemno, a im ciemniej tym szybciej się renderuje.
Napisano 28 Sierpień 201014 l Autor jesli chodzi o jasnosc to mam na mysli prawidlowa diagnostyke ze ona wplywa na jasnosc rowniez oraz radius fotona ( im mniejszy tym jasniej ) ale mi chodzi o to ze duza ilosc fotonow randeruje sie duzo dluzej a nie krocej jak sugerujesz- "ze szybciej bo jasniej". Edytowane 28 Sierpień 201014 l przez gonzo71
Napisano 28 Sierpień 201014 l jeżeli masz na myśli proces PHOTON EMISSIOJN, to tak, ilość fotonów ma wpływ na czas. Natomiast po tym liczeniu, nie ma według mnie znaczenia czy dałeś 20 tys, czy 1mln., o ile tylko scena jest równie jasna, czas pochłonie tylko jakość samplingu.
Napisano 29 Sierpień 201014 l Autor wlasnie ma i to duzy:) Gdyby tak bylo jak mowisz zawsze dawalbym 2.000.000 fotonow a nawet 20.0000.000 :) bo rozrzucenie ich w scenie trwa kilkadziesiat sekund. W sumie ktos kto siedzi w mentalu i czyta ten watek moglby sie wypowiedziec rowniez zeby rozwiac watpliwosci.
Napisano 29 Sierpień 201014 l Ilość fotonów ma głównie wpływ na photon emission, o czym można nawet przeczytać w helpie 3ds maxa. Jak kogoś interesuje FG+GI to może zajrzeć np. tutaj: http://max.cgcookie.com/2010/03/04/final-gather-and-global-illumination-optimization/
Napisano 29 Sierpień 201014 l gonzo71 napisał: Czy ilosc FG oraz GI maja wplyw na czas renderingu jesli oswietlam jednym i drugim? Wydaje mi sie, ze FG jest liczone jako pre proces( ale moge sie mylic:)) i w zwiazku z tym jego ilosc nie ma wplyw na pozniejszy proces renderingu. A jak jest w przypadku photonow? Czy ich ilosc ma wplyw na czasy procesu renderingu? I czy da sie to jakos zdefiniowac? Jak nie chodzi ci o odpowiedzi na pytania które zadajesz, to o co? PS: Praktycznie na wszystko otrzymałeś już odpowiedzi, i temat jest do zamknięcia.
Napisano 29 Sierpień 201014 l Autor Grave>> praktycznie sie mylisz bo nie dostalem odpowiedzi na to czy ilosc fotonow wplywa na czas procesu renderingu. Tzn niby jest opowiedz ale moje doswiadczenia mowia inaczej
Napisano 29 Sierpień 201014 l No OK. Wpływ na czas procesu renderingu jest tak niewielki, że nie warto zawracać sobie nim głowy... Największa różnica będzie w skrajnych przypadkach - kiedy znacząco zmieni się wygląd sceny, to i rendering będzie inaczej szedł. Podałem link do tutoriala - tam gość mocno zmienia ilość fotonów i można sobie zobaczyć jaki to ma wpływ na sam rendering...
Napisano 29 Sierpień 201014 l Autor Nie moge sie z Toba zgodzic ze wplyw bedzie niewielki. Moim zdaniem jest bardzo duzy. Ale moge siue mylic:) Edytowane 29 Sierpień 201014 l przez gonzo71
Napisano 29 Sierpień 201014 l od 6 lat mam niewielki wpływ, to samo powiedzą ci inni, i to samo widać na tutorialu do którego link dałem, więc nie widzę problemu... ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto