Skocz do zawartości

rendering vue+afterburn+fumefx w mentalu


wesol

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

wymodelowałem sobie teren w Vue, otworzyłem scenę w maxie i teraz chce dodać do tego efekty z afterburna, ale niestety mental nie renderuje dymu z AB.

 

 

Może jakiś rendering w pasach, żebym mógł sobie to złożyć później w AF.

A jeśli tak, to jak to zrobić? będzie to animacja ok 30s.

Jestem otwarty na propozycje :)

 

Zastanawiam się też nad przerzuceniem całości do maxa, żeby vue nie brało udziału w renderingu. Ale jak zeby zachować zadowalającą jakość.

 

Cudów nie ma, ale mi to wystarczy, nawet może gorzej wyglądać. Zależy mi na czasie.

vue_volcano.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Myślę, że policzenie tego na passach to dobry pomysł. Nie wiem jak dużej kontroli potrzebujesz, ale jeśli tło osobno (woda i wulkan/gejzer) i dym/para osobno Ci wystarczy to tak właśnie zrób. Wtedy możesz każdy pass przeliczyć sobie w innym silniku. Dość częstą praktyką jest na przykład doliczanie włosów w scanlinie do główek policzonych w mentalu.

 

Na co powinieneś zwrócić uwagę.

1. Dym/para powinien mieć zapisany kanał alpha przechowujący dane o przezroczystości obrazka (na przykład format png, tga 32bit).

2. Jeśli kamera jest ruchoma możesz pomyśleć o policzeniu samego wulkanu osobno - przyda się do wycinania dymu tak, aby go schować za wulkan.

 

Napisz też w jakim programie planujesz złożyć render passy to może też coś da się doradzić.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wiec postanowione robię to w pasach. Pliki wynikowe planuje na tga. Składać będę w After Effect

 

Potrzebuje:

1. Tło czyli to co na screenie (wulkan, woda, atmosfera)

2. Wybuch z Afterburn - coś w tym stylu tylko zdecydowany krótsze. http://vimeo.com/10443133

3. Dym FumeFx http://vimeo.com/12677806

4. Lawa, taka http://vimeo.com/12231638 lub/i ciekła z glud3D

5. Para z wyływającej lawy do wody - jeśli czasu starczy..

 

Wyłączam wszystko i renderuje tylko 1 element?

wulkan renderuje osobno bez tła, wody itp żeby pożnij z tego maskę zrobić?

 

Dobrze to rozumiem?

Edytowane przez wesol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności