Skocz do zawartości

[Pytanie] Teksturowanie toru wyścigowego


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Chcę stworzyć tor taki jak tutaj:

rc-race-t_whsawn.jpg

 

Tyle że kompletnie nie wiem jak go zmapować i oteksturować. Największy problem mam z zakrętami, bo nie wiem jak zrobić uniwersalną teksturę którą mógłbym użyć do kilku zakrętów.

Prosiłbym o jakieś rady :]

 

Pozdrawiam

Buła

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Robisz uniwersalną teksturę zakrętu np 90 stopni (najpierw mapujesz sobie jeden zakręt, żeby mieć na czym to robić) i tak mapujesz wszystkie zakręty (lub np co drugi czy co trzeci ale wtedy musisz zrobić więc wersji zakrętu) aby na siebie nachodziły na uvałce. Wtedy wszystkie zakręty mają tą samą teksturę.

Napisano

Nie ma siły, musisz przygotować kilka różnych wersji tej samej tekstury, czyli musisz zrobić prosty odcinek, następnie odcinek z zakrętem itd. wtedy otrzymasz całość, jeśli wykonasz tekstury dobrze to nie ma mowy o widocznych łączeniach.

 

Najlepiej zrób jedną dużą teksturę z wszystkimi rodzajami interesujących Ciebie odcinków, a następnie według potrzeby ją potnij.

 

To chyba najczęściej stosowane rozwiązanie w grach jeśli nie posiadasz jakiegoś dobrego edytora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności