Napisano 7 Wrzesień 201014 l Witam, Z programowania jestem totalnie zielony w związku z czym mam kilka drobnych pytań : ) Chciałbym się nieco poduczyć głownie po to by móc pisać jakieś skrypty, pluginy do Majki. Jakim językiem w związku z tym powinienem się zainteresować? MEL jest oparty na c++ etc. czy jest to całkiem inna historia?
Napisano 7 Wrzesień 201014 l Mel to jest język skryptowy, C++ to język prekompilowany. Polecam ci na początek poczytać trochę o programowaniu, porobić sobie jakieś ćwiczenia typu "Hello world" albo obliczanie miejsca zerowego funkcji. Później dobrze by było poznać samą Maya, jak się jej używa, jak działają node'y. Na tym etapie można nawet próbować pisać skrypty już w Melu ponieważ większość operacji które wykonujesz w interfejsie wywołuje się jako komendy Mel'a. W międzyczasie możesz ćwiczyć C++, i przeczytać sobie 2 duże podręczniki o Maya API. A w między między czasie pouczyć się matematyki z naciskiem na przekształcenia przestrzenne i hops... możesz pisać pluginy i skrypty.
Napisano 7 Wrzesień 201014 l Autor A expressions w maya opierają się na Mel'u tak? Jakie dokładnie podręczniki masz na myśli? : )
Napisano 7 Wrzesień 201014 l Tak, w maya prawie wszystko opiera sie na melu albo na C. Nawet python w maya opiera sie na melu. Expressions pewien tez na melu lub pythonie. Kroopson, czy operacje na tym nowe interfejsie (QT) tez wywoluja sie jako komendy mel'a ? Edytowane 7 Wrzesień 201014 l przez CgBartosz
Napisano 8 Wrzesień 201014 l Szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia bo nie widziałem jeszcze nowej Maya na oczy. Aczkolwiek lektura tego artykułu: http://area.autodesk.com/blogs/stevenr/maya_2011_highlight_qt_user_interface trochę naświetla sprawę. Ciekaw jestem czy nadal ten nowy interface tak bardzo przycina bo wygląda to smacznie. magdzik: http://www.amazon.com/Complete-Maya-Programming-Extensive-Kaufmann/dp/1558608354 tu - ale jak się zapytasz "czy są po polsku" to cię zastrzelę ;)
Napisano 9 Wrzesień 201014 l Hmm jeśli chcesz się zająć pisaniem skryptów do Mayi to tylko Python do samego MELA nie ma co siadac - to bez sensu( mozemy wziac caly mel jako modul do pythona). Polecam zaczac od ksiazki "Python Wprowadzenie". Jest gruba i napisana przejrzystym jezykiem. Ksiazka jest o samym pythonie. Jak nauczysz sie skladni jezyka to warto sie wziac za melowski modul. W pythonie skryptuje sie wszedzie (Houdini, Softimage etc.) nawet taki Fusion do compositingu. Co do C i C++ to za glebokie wody jak na poczatek. Bo pisanie pluginow jest na maksa trudne i trzeba ogarniac jezyk, program i do tego SDK ktore jest prawie zawsze niekompletne. Zniechecisz sie do pisania. A python na poczatek w sam raz a do mayki nawet w pythonie mozna pisac plugi.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto