Skocz do zawartości

Ząbkowanie przy użyciu alpha, zapisywanie masek


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam dwa problemy z zbrushem. Pierwszy podczas robienia różnych wzorków używając masek alpha, wychodzą mi na krawędziach takie ząbki jak widać na załączonym obrazku.beztytuumdb.jpg

 

 

Model jest na 6 subdividzie, ma prawie 6 milionów punktów. Czy to po prostu za mało czy może być jakaś inna przyczyna? Jakieś tricki jak to obejść? Bo na wyższym subdividzie już mi się komputer mocno krztusi i lubi wywalić

 

 

Drugie pytanko,a właściwie dwa w temacie masek: Czy można zapisywać jakoś kształty masek i potem ja ładować i np sumować ze sobą i odejmować?

Czy jest jakieś narzędzie do dokładnego zaznaczania masek, coś jak krzywe beziera?

 

Pozdrawiam serdecznie :)

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz maskę zapisać do textury, zmixować w szopie, wczytać texturę i użyć opcji "mask from intensity".

Generalnie maskę możesz namalować jako texturę (także przy użyciu zapp i photoshopa) lub polypainting.

 

Ząbkowanie wynika ze zbyt niskiej rozdzielczości obiektu, tak jak napisałeś.

6 mln poly to dość sporo faktycznie żeby jeszcze raz zagęścić, musisz siatki low budować tak by się dobrze geo dzieliło w odpowiednich miejscach.

 

Narzędzia do maskowania rozbudowano w z4, jednak krzywych beziera nie uświadczysz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności