Napisano 12 Wrzesień 201014 l Witam, Mam dwa problemy z zbrushem. Pierwszy podczas robienia różnych wzorków używając masek alpha, wychodzą mi na krawędziach takie ząbki jak widać na załączonym obrazku. Model jest na 6 subdividzie, ma prawie 6 milionów punktów. Czy to po prostu za mało czy może być jakaś inna przyczyna? Jakieś tricki jak to obejść? Bo na wyższym subdividzie już mi się komputer mocno krztusi i lubi wywalić Drugie pytanko,a właściwie dwa w temacie masek: Czy można zapisywać jakoś kształty masek i potem ja ładować i np sumować ze sobą i odejmować? Czy jest jakieś narzędzie do dokładnego zaznaczania masek, coś jak krzywe beziera? Pozdrawiam serdecznie :)
Napisano 8 Październik 201014 l Możesz maskę zapisać do textury, zmixować w szopie, wczytać texturę i użyć opcji "mask from intensity". Generalnie maskę możesz namalować jako texturę (także przy użyciu zapp i photoshopa) lub polypainting. Ząbkowanie wynika ze zbyt niskiej rozdzielczości obiektu, tak jak napisałeś. 6 mln poly to dość sporo faktycznie żeby jeszcze raz zagęścić, musisz siatki low budować tak by się dobrze geo dzieliło w odpowiednich miejscach. Narzędzia do maskowania rozbudowano w z4, jednak krzywych beziera nie uświadczysz.
Napisano 8 Październik 201014 l zazwyczaj pomaga retopo w takich sytuacjach, nie wiem jak mocno zdetalony jest obiekt ale 6mln to calkiem sporo
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto