koton Napisano 12 Wrzesień 2010 Napisano 12 Wrzesień 2010 Witam, Mam dwa problemy z zbrushem. Pierwszy podczas robienia różnych wzorków używając masek alpha, wychodzą mi na krawędziach takie ząbki jak widać na załączonym obrazku. Model jest na 6 subdividzie, ma prawie 6 milionów punktów. Czy to po prostu za mało czy może być jakaś inna przyczyna? Jakieś tricki jak to obejść? Bo na wyższym subdividzie już mi się komputer mocno krztusi i lubi wywalić Drugie pytanko,a właściwie dwa w temacie masek: Czy można zapisywać jakoś kształty masek i potem ja ładować i np sumować ze sobą i odejmować? Czy jest jakieś narzędzie do dokładnego zaznaczania masek, coś jak krzywe beziera? Pozdrawiam serdecznie :)
Levus Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 Możesz maskę zapisać do textury, zmixować w szopie, wczytać texturę i użyć opcji "mask from intensity". Generalnie maskę możesz namalować jako texturę (także przy użyciu zapp i photoshopa) lub polypainting. Ząbkowanie wynika ze zbyt niskiej rozdzielczości obiektu, tak jak napisałeś. 6 mln poly to dość sporo faktycznie żeby jeszcze raz zagęścić, musisz siatki low budować tak by się dobrze geo dzieliło w odpowiednich miejscach. Narzędzia do maskowania rozbudowano w z4, jednak krzywych beziera nie uświadczysz.
KLICEK Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 zazwyczaj pomaga retopo w takich sytuacjach, nie wiem jak mocno zdetalony jest obiekt ale 6mln to calkiem sporo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się