Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich

 

Czy da się w 3dsmaxie użyć kilku textur w jednym slocie np. diffuse lub bump, oraz nadać im różne ID.

Coś w stylu multi/sub-object ale obsługujący textury

 

W sytuacji kiedy musimy użyć np. kilka textur drewna ale shader ma być identyczny nie musiałoby się tworzyć kilku shaderów i każdy z osobna edytować. Wystarczyłoby tylko zlinkować te klika textur z jednym shaderem i nadać TEXTURKOM odpowiednie ID

Wtedy obiekt ma nadany jeden shader a w nim w slocie diffuse np 6 różnych textur przydzielonych do obiektu według ID

 

Wiecie czy da się tak w maxie zrobić

Albo może jakiś script znacie

 

Pozdrawiam

Grzesiek

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 752
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tekstury możesz miksować, ale raczej nie o to ci chodzi. Sama bitmapa raczej ma channel ID do mapowania, a nie mtl ID.

 

Żeby ułatwić sobie kopiowanie materiałów, przejdź na edytor materiałów slate.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności