Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie,

Jest kilka spraw które muszę z Wami przedyskutować (Blender 2.49). Moje pytanie jest następujące: Czy można na plane nałożyć ruchomą animację? (w animacji, nie grze) O co mi chodzi konkretnie? Zaobserwowałem w grach, że niektórzy twórcy tak rozwiązują problem wody, że jakby na plane jest tak około 3 tekstur które ruszają się w różne strony, co wygląda "prawie" jak tafla wody. Czy jeszcze "nagrywają" taflę wody i wstawiają w to miejsce filmik.

 

Moje propozycje:

1. Na plane nałożyć materiał z trzema teksturami, jakoś operować w animacji żeby przemieszczały się w różne strony?

2. Nałożyć film (avi).

 

Czy moje rozumowanie jest na dobrej drodze? Dlaczego tak chcę to rozwiązać? Ponieważ zależy mi na czasie renderingu, a ja nie posiadam mocnego sprzętu.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Witajcie,

Czy można na plane nałożyć ruchomą animację? (w animacji, nie grze)

tworzysz teksture typu image i wczytujesz avik

Zaobserwowałem w grach, że niektórzy twórcy tak rozwiązują problem wody, że jakby na plane jest tak około 3 tekstur które ruszają się w różne strony, co wygląda "prawie" jak tafla wody. Czy jeszcze "nagrywają" taflę wody i wstawiają w to miejsce filmik.

Moje propozycje:

1. Na plane nałożyć materiał z trzema teksturami, jakoś operować w animacji żeby przemieszczały się w różne strony?

2. Nałożyć film (avi).

raczej 3 tekstury niż avik bo wydaje mi się że ciężko zrobić avik seamless, ale może są jakieś generatory do tego.

Przesunięcie tekstury możesz animować za pomocą ipo albo nodów (nod translate i time)

Napisano
  • Autor

Hmm czyli jak konkretnie mam zrobić żeby taki plane "płynął"? Jakie modyfikatory zmieniać? Jak to wpleść w animacje?

 

A można zrobić tak żeby w trakcie animacji zmieniać ofsY tekstury? Żeby na starcie miała 0.000 a na końcu 10.000?

Edytowane przez Coody

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności