palczak Napisano 16 Wrzesień 2010 Napisano 16 Wrzesień 2010 Witam serdecznie ! Jestem nowym użytkownikiem forum, od ponad pól roku obserwuje forum max3d.pl i postanowiłem przyłączyć sie do Waszej "wspólnoty". Ponieważ używam programu 3ds max od 8 miesięcy zapewne będę miał wiele pytań..czasem być może banalnych....liczę jednak na wyrozumiałość. Moim pierwszym projektem jest tzw. Recreation Room, czyli pomieszczenie w którym znajdować się będzie sauna, jacuzzi oraz mokra sauna. Przygotowałem model, który umieściłem w zaprojektowanym przez siebie "studio". Poradziłem sobie jakoś z modelowaniem, jednak gdy przyszedł czas na oświetlenie i materiały wpadłem w sidła swojej niewiedzy. W dziale "Teksturowanie" umieściłem watek odnoszący się do materiałów jakich zamierzam użyć w projekcie (link do watku). Jednak w trakcie dyskusji okazało sie ze podstawowe ustawienia renderingu i oświetlenia są skopane. Postanowiłem wiec wstawić moj projekt do działu "work in progress" aby uzyskać opinie na temat światła, modelingu, ostawień renderu itp. Mam nadzieje ze wspólnie uda nam się stworzyć ładnie wyglądający rener. Opis projektu: Recreation Room wielkosc 5m x 5.8m Wysokość 3.5m oto kilka renderów: Wszystko wygląda mniej więcej ok, jednak gdy zacząłem wstawiać materiały...tragedia....Zwracam się wiec z prośbą o wsparcie .... Jeszcze tylko screen mojego "studia" - proszę się nie śmiać... z góry dziękuje za pomoc ...
palczak Napisano 16 Wrzesień 2010 Autor Napisano 16 Wrzesień 2010 Jedna ze ścian w przebieralni....próbuje stworzyć i wstawić kamienne płytki. Link do mojego wątku z materiałem (link)
palczak Napisano 17 Wrzesień 2010 Autor Napisano 17 Wrzesień 2010 konstruktywna krytyka i sugestie mile widziane....
pirx Napisano 17 Wrzesień 2010 Napisano 17 Wrzesień 2010 Pokaż trochę więcej tak prawie nic nie widać. Ale kafle wyglądają świetnie. :)
palczak Napisano 17 Wrzesień 2010 Autor Napisano 17 Wrzesień 2010 Jedidan12... No chyba sobie jaja robisz....:) ...właśnie kafle mi się nie podobają ....zlewają się w całość, ,mało detali ...cały czas kombinuje jak je polepszyć ... Na razie okaflowałem tylko jedno pomieszczenie wiec nic więcej nie mam -ale bedzie update wkrótce
pirx Napisano 17 Wrzesień 2010 Napisano 17 Wrzesień 2010 Jedidan12... No chyba sobie jaja robisz....:) Nie nie robię. Owszem zlewają się ale to chyba przez rozdziałkę zdjęcia i wielkość ich samych. Najbardziej razi to nierówne ułożenie na dole: Chyba że zrobiłeś to specjalnie.
palczak Napisano 17 Wrzesień 2010 Autor Napisano 17 Wrzesień 2010 (edytowane) :) Ułożenie faktycznie skopane ale zostawiłem tak specjalnie, później sie tym zajmę. Na razie najważniejsze to materiał i swiatla. Podkręciłem trochę ustawienia renderingu, wymieniłem bump map i displace. Pozostaje jeszcze domalować teksturę w PS bo widać powtarzające sie fragmenty na ścianie ... walczę dalej.... update: materiał do testowania wstawiłem na RS http://rapidshare.com/files/419646079/material.rar Edytowane 17 Wrzesień 2010 przez palczak
Berger Napisano 17 Wrzesień 2010 Napisano 17 Wrzesień 2010 Kalfe nie powinny intensywniej odbijać otoczenia?
pirx Napisano 17 Wrzesień 2010 Napisano 17 Wrzesień 2010 Nie koniecznie. Ja w łazience mam nieodbijające prawie w ogóle. palzcak- Spróbuj je przyciemnić. Ta ciut ciut. [/img]
palczak Napisano 17 Wrzesień 2010 Autor Napisano 17 Wrzesień 2010 Kalfe nie powinny intensywniej odbijać otoczenia? To jest nieoszlifowany naturalny ...praktycznie zero polysku. Poniżej zdjecie ze strony prducenta. @Jedidan12: Faktycznie lepiej wyglądają....trzeba wiec na koncu bedzie pobawic sie jeszcze w PS :) No nic ..układam dalej
pirx Napisano 17 Wrzesień 2010 Napisano 17 Wrzesień 2010 Możesz je wcześniej przyciemnić podczas mapowania. Ale jak uważasz. Trzymam kciuki, dawaj dalej! :) pzd. Daniel
palczak Napisano 17 Wrzesień 2010 Autor Napisano 17 Wrzesień 2010 poszukuje białego/jasnego trawertynu ..(materiał vray lub tekstura) z góry dziękuje ...
pirx Napisano 17 Wrzesień 2010 Napisano 17 Wrzesień 2010 Jeden jest biały. Ale czy to trawertyn w 100% pewien nie jestem :) Chyba by lepiej wyszło pobawienie się w PS. Z materiałami to ktoś inny musiałby Ci pomóc ponieważ nie jestem VRay'owcem. 1
palczak Napisano 17 Wrzesień 2010 Autor Napisano 17 Wrzesień 2010 (edytowane) dzięki ...skorzystam :) UPDATE: test plytek na podlogowych Cos z kolorami nie tak...powinny być white.. No nic..poprawie po weekendzie - w poniedziałek Edytowane 17 Wrzesień 2010 przez palczak
palczak Napisano 19 Październik 2010 Autor Napisano 19 Październik 2010 (edytowane) Powracam po długiej przerwie. Jak widac sporo jeszcze do zrobienia. Dopiero jedno pomieszczenie skończone w 70%. Trzeba jeszcze poprawić światła, materiał płytek (widać ze się powtarza tekstura) wszyelakie komentarze mile widziane... i jeszcze zbliżenie na płytki: Edytowane 19 Październik 2010 przez palczak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się