Napisano 20 Wrzesień 201014 l Witam, korzystam z modyfikatora skin, skinuję postać ustawiając odpowiednie wagi dla vertexów, mam jednak pewien problem. Czy istnieje możliwość ustawienia oddziaływania kości na dany vertex, ale w zależności od tego która kość się poruszy? Tzn. np. kość ramienna działa na dany vertex w 50%, kolejne 50% to kręgosłup. Jeśli ruszamy ręką, porusza się ten vertex, jeśli działamy kręgosłupem, również. Ale czy byłaby możliwość, aby dany vertex poruszał się z różną siła w zależności od tego, którą kością ruszamy? Jeśli ręką, to np. jego wartość jest 70% dla ręki, a 30% dla kręgosłupa, a jeśli ruszamy kręgosłupem, to jego wartość jest np. 50% dla kręgosłupa i 50% dla ręki? Nie wiem czy jasno wytłumaczyłem, ale jeśli się komuś uda to zrozumieć i wie czy da się coś takiego zrobić, będę wdzięczny :)
Napisano 20 Wrzesień 201014 l O ile wiem, standardowo nie ma takiej możliwości. Możesz się jedyne wesprzeć skinmorfem w maxie albo blendshapem w majce. (już pomijam, że to jakiś kosmiczny problem. W jakiej sytuacji miałoby to mieć zastosowanie?)
Napisano 20 Wrzesień 201014 l Autor np. podnosząc rękę do góry, żeby vertexy z klatki nie szły mi za ręką, a jednocześnie, aby jak rękę przybliżę do klatki, aby vertexy z klatki mi się przesuwały :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto