Black Napisano 21 Wrzesień 2010 Share Napisano 21 Wrzesień 2010 Witam! Od paru tygodni staram się opanować render VRay for sketchup aby mieć solidne podstawy przed wejściem w świat 3Ds maxa. Program ten odpowiada mi swoją lekkością i intuicyjnością. Mam jednak kilka problemów które uniemożliwiają mi tworzenie coraz lepszych renderów. 1. Sprawa ciągłości geometrii. Przykładzik ubogi ale doskonale pokazuje o co mi chodzi. Mianowicie. na poziomie sketchupa dzięki opcji "smooth/soften" powierzchnia "lustrzana" iPoda wygląda bardzo płynnie i jednolicie. Natomiast render pokazuje "segmenty" z jakich naprawdę się składa. To samo wyłazi na kulach i wszelkich opływowych obiektach. Czy jest jakiś sposób aby bez konstruowania całej geometrii od początku przy zastosowaniu większej liczby segmentów w poszczególnych łukach, uzyskać efekt płynności powierzchni ? W Maxie nie ma takich problemów ? Czy max korzysta z łuków "prawdziwych" czy składających się z segmentów? 2. Sprawa DOF. Czemu nie mogę zmienić Aperture? Jak inaczej stworzyć porządne zamglenie obiektów położonych za i przed miejscem wyostrzenia? 3. Kwestia sprzętu. Mam ASUS P5k Pro, e8200 Box, Zotac Amp 8800 512mb, 4gb am ocz titanium. Czy podkręcenie procka zwiększy efektywność renderowania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 21 Wrzesień 2010 Share Napisano 21 Wrzesień 2010 1. tak, ale na potrzeby renderingu można ją odpowiednio zagęscić - zwykle poziom zagęszczenia zależy od tego jak długo chcemy czekać na efekt albo jak bardzo nam zależy na jakości. 3. tak, ale nie jakoś rewolucyjnie (czyt. ok 20%) przy zachowaniu stabilności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cucsoniuss Napisano 21 Wrzesień 2010 Share Napisano 21 Wrzesień 2010 sketchup tworzy dziwne siatki, szczególnie przy obłych przedmiotach. Nie ma co się męczyć najlepiej odrazu przerzucić się na maxa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi