Skocz do zawartości

V-Ray for Sketchup ciągłość powierzchni


Black

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Od paru tygodni staram się opanować render VRay for sketchup aby mieć solidne podstawy przed wejściem w świat 3Ds maxa. Program ten odpowiada mi swoją lekkością i intuicyjnością. Mam jednak kilka problemów które uniemożliwiają mi tworzenie coraz lepszych renderów.

 

1. Sprawa ciągłości geometrii. Przykładzik ubogi ale doskonale pokazuje o co mi chodzi. Mianowicie. na poziomie sketchupa dzięki opcji "smooth/soften" powierzchnia "lustrzana" iPoda wygląda bardzo płynnie i jednolicie. Natomiast render pokazuje "segmenty" z jakich naprawdę się składa. To samo wyłazi na kulach i wszelkich opływowych obiektach. Czy jest jakiś sposób aby bez konstruowania całej geometrii od początku przy zastosowaniu większej liczby segmentów w poszczególnych łukach, uzyskać efekt płynności powierzchni ?

 

W Maxie nie ma takich problemów ? Czy max korzysta z łuków "prawdziwych" czy składających się z segmentów?

 

ipody.jpg

 

2. Sprawa DOF. Czemu nie mogę zmienić Aperture? Jak inaczej stworzyć porządne zamglenie obiektów położonych za i przed miejscem wyostrzenia?

 

kupans.jpg

 

3. Kwestia sprzętu. Mam ASUS P5k Pro, e8200 Box, Zotac Amp 8800 512mb, 4gb am ocz titanium. Czy podkręcenie procka zwiększy efektywność renderowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

1. tak, ale na potrzeby renderingu można ją odpowiednio zagęscić - zwykle poziom zagęszczenia zależy od tego jak długo chcemy czekać na efekt albo jak bardzo nam zależy na jakości.

3. tak, ale nie jakoś rewolucyjnie (czyt. ok 20%) przy zachowaniu stabilności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności