graphic Napisano 24 Wrzesień 2010 Share Napisano 24 Wrzesień 2010 Zastanawiam się nad technicznym aspektem tworzenia ubrań dla postaci. Od pewnego czasu dłubie sobie w wolnych chwilach postać. Nie wiem jak rozplanować siatkę ubrań, pasków itd. Czy postać i ubrania muszą być jedna bryłą czy lepiej robić to oddzielnie? Jeśli oddzielnie to czy niewidoczne elementy ciała usuwać? Jeśli jest to np jakaś suknia gdzie przylega ona do ciała a na dole jest luźna to czy modelować też całość wnętrza takiej sukni? Pytam bo nigdy nie robiłem postaci;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 24 Wrzesień 2010 Share Napisano 24 Wrzesień 2010 (edytowane) Osobna bryła jeśli potrzeba. Jeśli pasek jest np. na klacie to osobna jest niepotrzebna na lowpoly. Ukrywać mesh pod spodem zależnie od potrzeb, nie robić w środku jak nie potrzeba, korzystać z dwustronnych face-ów na sukienkach. Zwisająca szmatka w przypadku Twojego modelu jest okej, o ile jest są to pojedyńcze poly. Paski i klamra na klacie mogą być na texturze, tak samo pasek na biodrach i wciecia na przedramionach od rękawic. O ile bryła za bardzo nie odstaje, nie modelujemy low tylko palimy lub malujemy na texturce. Siatka na dłoniach za gęsta, na twarzy też, nie ma potrzeby takiego ładowania geometrii o ile ten model to low. Widze ze masz 17k, rozumiem, że to nie skończone jeszcze i nie zoptymalizowane, ale z tym co masz powienieneś się zmieścić w 5k z powodzeniem. Najlepiej zrobic najpier highpoly, później retopologie dla low. Przykładowy workflow: http://en.9jcg.com/comm_pages/blog_content-art-180.htm W tym przypadku kolo ma paski od kabury na osobnym meshu, minusem jest to, że nieco więcej poly i nieco trudniej się skinuje, plusem jest, że można tę kaburę zdjąć w razie potrzeby oraz, że geometria jednak swój efekt robi. Podsumowując, osobna kabura była dobrym ruchem:) Pozdrawiam, sorki za zamęt stylistyczny ale na szybko naklepałem:) Edytowane 24 Wrzesień 2010 przez Levus 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graphic Napisano 24 Wrzesień 2010 Autor Share Napisano 24 Wrzesień 2010 Dzieki za rady. Jeszcze jedno. Nie wiem jak rozwiązać siatkę w miejscu gdzie suknia przylega do piersi. Do samych piersi przylega a między nimi powinna znajdować się wnęka z pustym miejscem. Czy ta wnękę modelować czy zostawić pustą bez żadnych face'ów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 24 Wrzesień 2010 Share Napisano 24 Wrzesień 2010 No wnękę chyba powinieneś wymodelować, ja bym potraktował ten element jako jednolitą bryłę z wcięciem w dekolcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się