Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

to jest po prostu wycinanie "sprite'ów" z obrazka.

 

można to zrobić np. w taki sposób (opisze to na tych zielono-czerwonych strzałkach)

- na początku programu można stworzyć 8 elementową tablicę dwuwymiarową:

 

unsigned short strzalki[8][2]

 

a następnie trzeba ją wypełnić współrzędnymi x,y (w pikselach), które definiują początek (górny-lewy róg) poszczególnej strzałki - ponieważ wysokość i szerokość pojedynczej strzałki sa chyba stałe - te dwie współrzędne wystarczą,

żeby to zrobić automatycznie można wrzucic w jakaś pętlę, a jesli jest to zbyt skomplikowane, można to zrobić ręcznie, np.

 

strzalki[0][0] = 0; // poczatek X pierwszej strzałki

strzalki[0]1] = 0; // poczatek Y pierwszej strzałki

 

mając już wypęłniony taki bufor, trzeba to wyświetlić,

jesli robisz to jakimś OpenGL czy DirectX, mozna stworzyć kwadrat a następnie przesuwać jego koordynaty w zalezności jaki stan strząłki chcemy uzyskać

np.

aby na kwadracie pojawiła się pierwsza strzałka ustawiamy koordynaty kwadratu:

TexCoords(strzalki[0][0], strzalki[0][1], strzalki[0][0] + szerokosc_strzalki, strzalki[0][1] + wysokość_strzalki)

 

mniej wiecej tak to można między innymi zrobić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności