proquest Napisano 25 Wrzesień 2010 Napisano 25 Wrzesień 2010 Witam mam takie pytanie, widzialem projekt i wnim byl jeden obrazek a w nim narysowane kilkko pozycji postai i jak to jest zrobione ze to sie animiuje w grze?
Reanimator Napisano 25 Wrzesień 2010 Napisano 25 Wrzesień 2010 Whut?! Masz screena jakiegos? Moze to byl zwykly film odegrany w grze.
proquest Napisano 25 Wrzesień 2010 Autor Napisano 25 Wrzesień 2010 http://img186.imageshack.us/f/ludz.png/
mateusz_s Napisano 26 Wrzesień 2010 Napisano 26 Wrzesień 2010 to jest po prostu wycinanie "sprite'ów" z obrazka. można to zrobić np. w taki sposób (opisze to na tych zielono-czerwonych strzałkach) - na początku programu można stworzyć 8 elementową tablicę dwuwymiarową: unsigned short strzalki[8][2] a następnie trzeba ją wypełnić współrzędnymi x,y (w pikselach), które definiują początek (górny-lewy róg) poszczególnej strzałki - ponieważ wysokość i szerokość pojedynczej strzałki sa chyba stałe - te dwie współrzędne wystarczą, żeby to zrobić automatycznie można wrzucic w jakaś pętlę, a jesli jest to zbyt skomplikowane, można to zrobić ręcznie, np. strzalki[0][0] = 0; // poczatek X pierwszej strzałki strzalki[0]1] = 0; // poczatek Y pierwszej strzałki mając już wypęłniony taki bufor, trzeba to wyświetlić, jesli robisz to jakimś OpenGL czy DirectX, mozna stworzyć kwadrat a następnie przesuwać jego koordynaty w zalezności jaki stan strząłki chcemy uzyskać np. aby na kwadracie pojawiła się pierwsza strzałka ustawiamy koordynaty kwadratu: TexCoords(strzalki[0][0], strzalki[0][1], strzalki[0][0] + szerokosc_strzalki, strzalki[0][1] + wysokość_strzalki) mniej wiecej tak to można między innymi zrobić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się