Napisano 25 Wrzesień 201014 l Witam mam takie pytanie, widzialem projekt i wnim byl jeden obrazek a w nim narysowane kilkko pozycji postai i jak to jest zrobione ze to sie animiuje w grze?
Napisano 26 Wrzesień 201014 l to jest po prostu wycinanie "sprite'ów" z obrazka. można to zrobić np. w taki sposób (opisze to na tych zielono-czerwonych strzałkach) - na początku programu można stworzyć 8 elementową tablicę dwuwymiarową: unsigned short strzalki[8][2] a następnie trzeba ją wypełnić współrzędnymi x,y (w pikselach), które definiują początek (górny-lewy róg) poszczególnej strzałki - ponieważ wysokość i szerokość pojedynczej strzałki sa chyba stałe - te dwie współrzędne wystarczą, żeby to zrobić automatycznie można wrzucic w jakaś pętlę, a jesli jest to zbyt skomplikowane, można to zrobić ręcznie, np. strzalki[0][0] = 0; // poczatek X pierwszej strzałki strzalki[0]1] = 0; // poczatek Y pierwszej strzałki mając już wypęłniony taki bufor, trzeba to wyświetlić, jesli robisz to jakimś OpenGL czy DirectX, mozna stworzyć kwadrat a następnie przesuwać jego koordynaty w zalezności jaki stan strząłki chcemy uzyskać np. aby na kwadracie pojawiła się pierwsza strzałka ustawiamy koordynaty kwadratu: TexCoords(strzalki[0][0], strzalki[0][1], strzalki[0][0] + szerokosc_strzalki, strzalki[0][1] + wysokość_strzalki) mniej wiecej tak to można między innymi zrobić
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto