Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam mam takie pytanie, widzialem projekt i wnim byl jeden obrazek a w nim narysowane kilkko pozycji postai i jak to jest zrobione ze to sie animiuje w grze?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to jest po prostu wycinanie "sprite'ów" z obrazka.

 

można to zrobić np. w taki sposób (opisze to na tych zielono-czerwonych strzałkach)

- na początku programu można stworzyć 8 elementową tablicę dwuwymiarową:

 

unsigned short strzalki[8][2]

 

a następnie trzeba ją wypełnić współrzędnymi x,y (w pikselach), które definiują początek (górny-lewy róg) poszczególnej strzałki - ponieważ wysokość i szerokość pojedynczej strzałki sa chyba stałe - te dwie współrzędne wystarczą,

żeby to zrobić automatycznie można wrzucic w jakaś pętlę, a jesli jest to zbyt skomplikowane, można to zrobić ręcznie, np.

 

strzalki[0][0] = 0; // poczatek X pierwszej strzałki

strzalki[0]1] = 0; // poczatek Y pierwszej strzałki

 

mając już wypęłniony taki bufor, trzeba to wyświetlić,

jesli robisz to jakimś OpenGL czy DirectX, mozna stworzyć kwadrat a następnie przesuwać jego koordynaty w zalezności jaki stan strząłki chcemy uzyskać

np.

aby na kwadracie pojawiła się pierwsza strzałka ustawiamy koordynaty kwadratu:

TexCoords(strzalki[0][0], strzalki[0][1], strzalki[0][0] + szerokosc_strzalki, strzalki[0][1] + wysokość_strzalki)

 

mniej wiecej tak to można między innymi zrobić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności