Napisano 3 Październik 201014 l Witam Mam poważny problem, który muszę rozwiązać bardzo szybko, ponieważ jest to związane z moja pracą dyplomową. To może opisze najpierw problem zanim zadam pytanie: Nakręciłem kilka scen ulicy, by za pomocą 3ds max'a dodać do tych scen model i go zaanimować. By uzyskać ruch kamery wykorzystałem program MatchMover Pro 4,0. Wynikiem pracy w tym programie jest script, który wczytuje się w 3ds max'ie za pomocą MaxScript -> Run Script. Następnie klikam prawym na okno Perspective i wybieram Views -> Camera 01 , w tym momencie wyświetlają mi się wyśledzone punkty z programu MatchMover ale nie wyświetlają mi się klatki z nagranej sceny. Dowiedziałem się, że trzeba otworzyć script, który uzyskałem z MatchMover'a w notatniku i zmienić w nim ścieżkę do pliku ifl, który wczytuje nam po kolei klatki z mojej sceny. Niestety Max z 2009 roku nie chce współpracować i klatki nadal się nie wczytują a podczas renderingu wychodzą głupoty. Rozwiązaniem tego problemu było zainstalowanie Max'a 2008. W 3ds max 2008 wszystko działa jak należy. Mój problem polega na tym, że już wcześniej dodałem do mojego modelu system kości i zrobiłem krótką animacje ruchu modelu w Max'ie 2009. A scena wyświetla mi się w Max'ie 2008. Model z 2009 nie chce się otworzyć w wersji 2008. Próbowałem opcji Merge, próbowałem tez exportować model za pomocą rożnych formatów Autodesk'a FBX itp. niestety też to nic nie daje. Opcja z ponownym dodaniem kości do modelu i zrobienia animacji ruchu pod 2008 odpada z powodu braku czasu. Moje pytania to: - Jak przerzucić model z systemem kości i animacją ruchu z 3ds max 2009 do 3ds max 2008 ? lub - Jak poprawnie uruchomić script z programu MatchMover w 3ds max 2009 by wyświetlała się scena ?
Napisano 3 Październik 201014 l a może w inna stronę? otwórz wszystko w starszej wersji zapisz do pliku .max i działaj w 2009 :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto