Skocz do zawartości

problem z gatunku skalowania objektow


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witac,

Mam taki oto problem, niestety nie widze rozwiazania.

Mianowicie. mam strukture drzewa objektow, root i galezie to sa dummy objekty(zielone), a na koncu znajduje sie geometria(niebieska).

Problem jest taki ze geometria, zreszta dummy tez potrafia miec takie dziwne rozne skale. rozne od wartosci 100 i do wyswietlania mi to nie przeszkadza. tzn, calosc wyglada dobrze z takimi dziwnymi wartosciami i wszytko do siebie pasuje.

 

Ale, zapytuje czy jest mozliwosc zmiany wartosci wszytkich objektow na 100,100,100, ale bez skalowania.

np mam kulke ktora ma skale 25,4:25,4:25,4 i chcialbym nie zwiekszajac jej rozmiarow powiedziec jej ze ma skale 100:100:100. Dla jednego objektu jestem wstanie sobie cos takiego zrobic. szczegolnie gdy jest to geometria. bo moge dokleic ja do innej geometrii z skala 100 i odkleic. wtedy obje maja skale 100 bez zmiany rozmiarow.

Pytanie czy jest jakis prosty sposob ktory mozna by latwo zautomatyzowac skryptem, aby zmienic wartosc skali dla wszystkich objektow w drzewie (dummy tez), bez zmiany rozmiarow

 

pozdr

282n9ydgyp0udznydj5d.jpg

Edytowane przez KoMic
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Xiz0r, no wlasnie to tak nie dziala.

poniewaz ta komenda zmieniasz skale i rozmiar objektow.

a wiec po nacisnieciu tego magicznego buttona, cala scena mi wybucha w kosmos.

Zmieniamy wartosci skali, ale nie zmieniamy rozmiarow. jak to zrobic?

 

EDIT, dodatkowo nie chce to resetowac dummy objektow(helpers). nadal maja rozne skale

Napisano

Grupa, niestety też nie jest rozwiązaniem, ponieważ w strukturze występuje jako root. tzn. jeśli złapie całe moje drzewo obiektów i nadam im grupę. to pojawi się to jako jeden człon więcej, a cała reszta jaka była taka jest.

 

Wczoraj jadąc autobanem wymyśliłem coś takiego, że można zmapować całą strukturę drzewa i za pomocą skryptu zbudować nowe z taką samą ilością obiektów, nazwami, lokalizacją i opisem. dummy były by dummy, a gejometria to np kulki czy boxy. Następnie należałoby podpiąć w miejsce boxów nasze stare obiekty, przez attach albo jakoś tak. oczywiście też za pomocą skryptów.

 

Nie wiem czy to zadziała, a może jest jakiś prostszy sposób z poziomu zwykłego usera

Napisano

Tak, w kwestii wyjasnien.

Udalo mi sie rozwiazac moj problem.

 

Hierarchy(ikonka z 4 boxami z prawego menu)> zakladka Adjust Transform>reset: Scale

Wystarczy tylko przeleciec tym po calym drzewie od roota do lisci, a nie na odwrot. W druga strone piepszy sie, choc pewnie tez by zadzialalo po wcisnieciu don't affect children

 

pozdr




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności