KoMic Napisano 4 Październik 2010 Share Napisano 4 Październik 2010 (edytowane) Witac, Mam taki oto problem, niestety nie widze rozwiazania. Mianowicie. mam strukture drzewa objektow, root i galezie to sa dummy objekty(zielone), a na koncu znajduje sie geometria(niebieska). Problem jest taki ze geometria, zreszta dummy tez potrafia miec takie dziwne rozne skale. rozne od wartosci 100 i do wyswietlania mi to nie przeszkadza. tzn, calosc wyglada dobrze z takimi dziwnymi wartosciami i wszytko do siebie pasuje. Ale, zapytuje czy jest mozliwosc zmiany wartosci wszytkich objektow na 100,100,100, ale bez skalowania. np mam kulke ktora ma skale 25,4:25,4:25,4 i chcialbym nie zwiekszajac jej rozmiarow powiedziec jej ze ma skale 100:100:100. Dla jednego objektu jestem wstanie sobie cos takiego zrobic. szczegolnie gdy jest to geometria. bo moge dokleic ja do innej geometrii z skala 100 i odkleic. wtedy obje maja skale 100 bez zmiany rozmiarow. Pytanie czy jest jakis prosty sposob ktory mozna by latwo zautomatyzowac skryptem, aby zmienic wartosc skali dla wszystkich objektow w drzewie (dummy tez), bez zmiany rozmiarow pozdr Edytowane 4 Październik 2010 przez KoMic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 4 Październik 2010 Share Napisano 4 Październik 2010 command panel> młoteczek u góry> reset xform ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 4 Październik 2010 Autor Share Napisano 4 Październik 2010 Xiz0r, no wlasnie to tak nie dziala. poniewaz ta komenda zmieniasz skale i rozmiar objektow. a wiec po nacisnieciu tego magicznego buttona, cala scena mi wybucha w kosmos. Zmieniamy wartosci skali, ale nie zmieniamy rozmiarow. jak to zrobic? EDIT, dodatkowo nie chce to resetowac dummy objektow(helpers). nadal maja rozne skale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 4 Październik 2010 Share Napisano 4 Październik 2010 a może po prostu zgrupuj całość? grupa xform będzie miałą 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 5 Październik 2010 Autor Share Napisano 5 Październik 2010 Grupa, niestety też nie jest rozwiązaniem, ponieważ w strukturze występuje jako root. tzn. jeśli złapie całe moje drzewo obiektów i nadam im grupę. to pojawi się to jako jeden człon więcej, a cała reszta jaka była taka jest. Wczoraj jadąc autobanem wymyśliłem coś takiego, że można zmapować całą strukturę drzewa i za pomocą skryptu zbudować nowe z taką samą ilością obiektów, nazwami, lokalizacją i opisem. dummy były by dummy, a gejometria to np kulki czy boxy. Następnie należałoby podpiąć w miejsce boxów nasze stare obiekty, przez attach albo jakoś tak. oczywiście też za pomocą skryptów. Nie wiem czy to zadziała, a może jest jakiś prostszy sposób z poziomu zwykłego usera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asblaze Napisano 5 Październik 2010 Share Napisano 5 Październik 2010 Kiedyś mi to zadziałało! Nie mam w pracy Maxa, żeby sprawdzić, więc masz linka: http://www.recipester.org/Recipe:Use_snapshot_tool_in_3ds_MAX_35170347 Z tego co pamiętam trzeba skopiować obiekty i skasować oryginały :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 5 Październik 2010 Autor Share Napisano 5 Październik 2010 Dzieki, ale chyba niestety. Kopie i snapshoot(tego nie znalem) klonuja objekt 1:1 razem ze skala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 13 Październik 2010 Autor Share Napisano 13 Październik 2010 Tak, w kwestii wyjasnien. Udalo mi sie rozwiazac moj problem. Hierarchy(ikonka z 4 boxami z prawego menu)> zakladka Adjust Transform>reset: Scale Wystarczy tylko przeleciec tym po calym drzewie od roota do lisci, a nie na odwrot. W druga strone piepszy sie, choc pewnie tez by zadzialalo po wcisnieciu don't affect children pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi