KoMic Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 (edytowane) Witac, Mam taki oto problem, niestety nie widze rozwiazania. Mianowicie. mam strukture drzewa objektow, root i galezie to sa dummy objekty(zielone), a na koncu znajduje sie geometria(niebieska). Problem jest taki ze geometria, zreszta dummy tez potrafia miec takie dziwne rozne skale. rozne od wartosci 100 i do wyswietlania mi to nie przeszkadza. tzn, calosc wyglada dobrze z takimi dziwnymi wartosciami i wszytko do siebie pasuje. Ale, zapytuje czy jest mozliwosc zmiany wartosci wszytkich objektow na 100,100,100, ale bez skalowania. np mam kulke ktora ma skale 25,4:25,4:25,4 i chcialbym nie zwiekszajac jej rozmiarow powiedziec jej ze ma skale 100:100:100. Dla jednego objektu jestem wstanie sobie cos takiego zrobic. szczegolnie gdy jest to geometria. bo moge dokleic ja do innej geometrii z skala 100 i odkleic. wtedy obje maja skale 100 bez zmiany rozmiarow. Pytanie czy jest jakis prosty sposob ktory mozna by latwo zautomatyzowac skryptem, aby zmienic wartosc skali dla wszystkich objektow w drzewie (dummy tez), bez zmiany rozmiarow pozdr Edytowane 4 Październik 2010 przez KoMic
Orangegraphics Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 command panel> młoteczek u góry> reset xform ;)
KoMic Napisano 4 Październik 2010 Autor Napisano 4 Październik 2010 Xiz0r, no wlasnie to tak nie dziala. poniewaz ta komenda zmieniasz skale i rozmiar objektow. a wiec po nacisnieciu tego magicznego buttona, cala scena mi wybucha w kosmos. Zmieniamy wartosci skali, ale nie zmieniamy rozmiarow. jak to zrobic? EDIT, dodatkowo nie chce to resetowac dummy objektow(helpers). nadal maja rozne skale
Orangegraphics Napisano 4 Październik 2010 Napisano 4 Październik 2010 a może po prostu zgrupuj całość? grupa xform będzie miałą 100%
KoMic Napisano 5 Październik 2010 Autor Napisano 5 Październik 2010 Grupa, niestety też nie jest rozwiązaniem, ponieważ w strukturze występuje jako root. tzn. jeśli złapie całe moje drzewo obiektów i nadam im grupę. to pojawi się to jako jeden człon więcej, a cała reszta jaka była taka jest. Wczoraj jadąc autobanem wymyśliłem coś takiego, że można zmapować całą strukturę drzewa i za pomocą skryptu zbudować nowe z taką samą ilością obiektów, nazwami, lokalizacją i opisem. dummy były by dummy, a gejometria to np kulki czy boxy. Następnie należałoby podpiąć w miejsce boxów nasze stare obiekty, przez attach albo jakoś tak. oczywiście też za pomocą skryptów. Nie wiem czy to zadziała, a może jest jakiś prostszy sposób z poziomu zwykłego usera
asblaze Napisano 5 Październik 2010 Napisano 5 Październik 2010 Kiedyś mi to zadziałało! Nie mam w pracy Maxa, żeby sprawdzić, więc masz linka: http://www.recipester.org/Recipe:Use_snapshot_tool_in_3ds_MAX_35170347 Z tego co pamiętam trzeba skopiować obiekty i skasować oryginały :)
KoMic Napisano 5 Październik 2010 Autor Napisano 5 Październik 2010 Dzieki, ale chyba niestety. Kopie i snapshoot(tego nie znalem) klonuja objekt 1:1 razem ze skala
KoMic Napisano 13 Październik 2010 Autor Napisano 13 Październik 2010 Tak, w kwestii wyjasnien. Udalo mi sie rozwiazac moj problem. Hierarchy(ikonka z 4 boxami z prawego menu)> zakladka Adjust Transform>reset: Scale Wystarczy tylko przeleciec tym po calym drzewie od roota do lisci, a nie na odwrot. W druga strone piepszy sie, choc pewnie tez by zadzialalo po wcisnieciu don't affect children pozdr
Rekomendowane odpowiedzi