Skocz do zawartości

Funkcja Cloth - przenikanie materiału,kolizja


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W ustawieniach cloth masz opcję self colision ustawioną na 0, zmien na poczatek na 1 i zobacz jak dziala. Czesto drobne niedoskonalosci mozna juz po przeliczeniu kolizji poprawic recznie lub morphem. Lub innymi modyfikatorami, np push.

 

Zeby to dobrze dzialalo musi byc dosc gesta siatka.

I jak włączysz self colision musisz uzbroić się w cierpliwość, szybkość liczenia spadnie.

 

Powinno się to też dać załatwić konfigurując sztywność dla grupy wybranych wertexów,

ale w tej chwili Ci nie powiem więcej na ten temat, musiałbym przetestować czy w ten sposób się da.

 

Polecam:

http://www.turbosquid.com/FullPreview/index.cfm/ID/271457

http://www.turbosquid.com/FullPreview/index.cfm/ID/271968

 

pozdrawiam i powodzenia!

Napisano

Push jest tylko do modyfikacji siatki, tak jakby ją rozpycha.

Więc nie zdziałasz nim cudów, on się nadaje jak już tylko do ewentualnych finalnych poprawek.

 

Zobacz jeszcze w modyfikatorze cloth, Object Properties, tam masz parametry Offset, zarówno dla cloth object jak i dla colision object, czyli tak jakby odległość działania kolizji od siatki, może podkręcenie tego parametru pomoże.

Wogóle w helpie maxa są te wszystkie parametry opisane, warto się z nimi dokładnie zapoznać, bez tego raczej nie powalczysz ze szmatami.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności