Skocz do zawartości

Funkcja Cloth - przenikanie materiału,kolizja


Peterka_P

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, robię sobie tak dla zabawy powiewającą flagę, wszystko działa poza jedną rzeczą - materiał przy skręcaniu przenika się, np jedna górna fałdka z drugą i nie wiem jak sprawić, żeby tak się nie działo.

 

Robię wg. tego tutorialu : http://www.truecg.com/TextualTutorial.aspx?id=30

 

Screen przedstawia problem - przykładowa klatka przy skręcaniu

 

probay.jpg

 

Z góry Wielkie Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

W ustawieniach cloth masz opcję self colision ustawioną na 0, zmien na poczatek na 1 i zobacz jak dziala. Czesto drobne niedoskonalosci mozna juz po przeliczeniu kolizji poprawic recznie lub morphem. Lub innymi modyfikatorami, np push.

 

Zeby to dobrze dzialalo musi byc dosc gesta siatka.

I jak włączysz self colision musisz uzbroić się w cierpliwość, szybkość liczenia spadnie.

 

Powinno się to też dać załatwić konfigurując sztywność dla grupy wybranych wertexów,

ale w tej chwili Ci nie powiem więcej na ten temat, musiałbym przetestować czy w ten sposób się da.

 

Polecam:

http://www.turbosquid.com/FullPreview/index.cfm/ID/271457

http://www.turbosquid.com/FullPreview/index.cfm/ID/271968

 

pozdrawiam i powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Push jest tylko do modyfikacji siatki, tak jakby ją rozpycha.

Więc nie zdziałasz nim cudów, on się nadaje jak już tylko do ewentualnych finalnych poprawek.

 

Zobacz jeszcze w modyfikatorze cloth, Object Properties, tam masz parametry Offset, zarówno dla cloth object jak i dla colision object, czyli tak jakby odległość działania kolizji od siatki, może podkręcenie tego parametru pomoże.

Wogóle w helpie maxa są te wszystkie parametry opisane, warto się z nimi dokładnie zapoznać, bez tego raczej nie powalczysz ze szmatami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności