Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Funkcja Cloth - przenikanie materiału,kolizja

Featured Replies

Napisano

Witam, robię sobie tak dla zabawy powiewającą flagę, wszystko działa poza jedną rzeczą - materiał przy skręcaniu przenika się, np jedna górna fałdka z drugą i nie wiem jak sprawić, żeby tak się nie działo.

 

Robię wg. tego tutorialu : http://www.truecg.com/TextualTutorial.aspx?id=30

 

Screen przedstawia problem - przykładowa klatka przy skręcaniu

 

probay.jpg

 

Z góry Wielkie Dzięki za pomoc

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W ustawieniach cloth masz opcję self colision ustawioną na 0, zmien na poczatek na 1 i zobacz jak dziala. Czesto drobne niedoskonalosci mozna juz po przeliczeniu kolizji poprawic recznie lub morphem. Lub innymi modyfikatorami, np push.

 

Zeby to dobrze dzialalo musi byc dosc gesta siatka.

I jak włączysz self colision musisz uzbroić się w cierpliwość, szybkość liczenia spadnie.

 

Powinno się to też dać załatwić konfigurując sztywność dla grupy wybranych wertexów,

ale w tej chwili Ci nie powiem więcej na ten temat, musiałbym przetestować czy w ten sposób się da.

 

Polecam:

http://www.turbosquid.com/FullPreview/index.cfm/ID/271457

http://www.turbosquid.com/FullPreview/index.cfm/ID/271968

 

pozdrawiam i powodzenia!

Napisano
  • Autor

Siatka jest dość gęsta, bardzo dużo vertexów i self collision tak na czuja właśnie ustawiłem na 10. Zobacze jeszcze co z modyfikatorem push

Napisano

Push jest tylko do modyfikacji siatki, tak jakby ją rozpycha.

Więc nie zdziałasz nim cudów, on się nadaje jak już tylko do ewentualnych finalnych poprawek.

 

Zobacz jeszcze w modyfikatorze cloth, Object Properties, tam masz parametry Offset, zarówno dla cloth object jak i dla colision object, czyli tak jakby odległość działania kolizji od siatki, może podkręcenie tego parametru pomoże.

Wogóle w helpie maxa są te wszystkie parametry opisane, warto się z nimi dokładnie zapoznać, bez tego raczej nie powalczysz ze szmatami.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.