Margie21 Napisano 10 Październik 2010 Napisano 10 Październik 2010 Witajcie, długo nie pisałam, ale odwiedzałam Was. Piszę pracę inżynierską dotyczącą modelowania w studio maxie, zależy mi na przedstawieniu funkcji, jakie daje program. Modeluję dom, w nim wnętrze, jak skończę, to pokażę dzieło, nie będzie ładne, choć starałam się :) Jestem na ukończeniu, szukałam informacji sama na temat teksturowania, nie chciałam jakimiś drobnymi problemami tutaj zaśmiecać :) ..ale mam problem. Podam wersję skróconą jak postępowałam, aby zrobić model trawy. Można ją zrobić na wiele sposobów, sama się o tym przekonałam.. Wyszukałam ciekawy tutorial : http://www.youtube.com/watch?v=1tFJaolk3Gk postępowałam tak samo jak na tutku. Jednak w momencie (5:22) kiedy chciałabym stworzyć create> compound>mesher> mogę dalej postępować, kiedy tworzę mesher, jednak kiedy chcę połączyć trawę do niego, nie mogę renderować, ponieważ mam dużą płaszczyznę i dużą ilość elementów. W particle views>birth> amount mam około 70.000 i mam gęstą trawę tak jak bym chciała..jestem w kropce. Nie chcę rzadkiej trawy, na mniejszy obszar, tak jak w tutorialu, to mi wyrenderuje obrazek, a jak mam duży (Plane) i tą trawę to nie chce. Robię trawę gdzie będzie stał mój wymarzony domek, w nim wnętrze, następnie później będę tworzyła film z tego, boję się że komputer nie da rady. Nie jest słaby: pamięć ram(4gb) system:32-bitowy procesor: intel core2 duo t5800 2ghz i system vista, z ktorego nie jestem zadowolona ;/ Nie wiem za bardzo co począć, chciałam spróbować jakoś wedle tej strony http://www.evermotion.org/tutorials/show/7958/creating-3d-grass coś mi nie wychodzi :( mam nadzieję, że potrafiłam wyjaśnić mój problem.. Będę wdzięczna za każdą informację i pomoc.
marcinogi7 Napisano 10 Październik 2010 Napisano 10 Październik 2010 trawa strasznie zwolni ci komputer, ja bym polecał robić ją na samym końcu
Margie21 Napisano 10 Październik 2010 Autor Napisano 10 Październik 2010 wiem, że zwalnia komputer, bo ja tu szału dostaję, tylko chodzi mi oto, że chciałabym tą trawę jakoś ją wyeksportować, a nie potrafię, szukam jakieś prostej instrukcji dla żółtodzioba.. :)
marcinogi7 Napisano 10 Październik 2010 Napisano 10 Październik 2010 tu to jest łatwo opisane bo nawet mi wyszło ;) http://www.max3d.pl/tut.php?id=209 1
Margie21 Napisano 10 Październik 2010 Autor Napisano 10 Październik 2010 ooo dzięki wielkie, tego nie znalazłam, spróbuję może się uda:)
Levus Napisano 11 Październik 2010 Napisano 11 Październik 2010 Trawę możesz też wykonać używając maxowego hair-a, renderując ją scanlinem, mentalem będzie za wolno. Pod F1 masz manual do hair-a. Będzie to całkiem proste jak się nie zniechęcisz zbyt szybko. Nawet możesz spróbować dać na plane modyfikator hair i od razu wyrenderować, zobaczysz jak niewiele trzeba podkręcić parametry by uzyskać efekt prostej trawy. Kolejną metodą jest modyfikator scatter. Jeszcze inna malowanie trawy na plane'ach + scatter, podobna metoda jak w grach. Jeszcze inna displace (znajdziesz na ten temat info gdzieś w okolicach wizualizacji, coś chyba ktoś zapodawał nawet), ale to raczej do przystrzyżonego trawniczka. 1
Rekomendowane odpowiedzi