Napisano 10 Październik 201014 l Witajcie, długo nie pisałam, ale odwiedzałam Was. Piszę pracę inżynierską dotyczącą modelowania w studio maxie, zależy mi na przedstawieniu funkcji, jakie daje program. Modeluję dom, w nim wnętrze, jak skończę, to pokażę dzieło, nie będzie ładne, choć starałam się :) Jestem na ukończeniu, szukałam informacji sama na temat teksturowania, nie chciałam jakimiś drobnymi problemami tutaj zaśmiecać :) ..ale mam problem. Podam wersję skróconą jak postępowałam, aby zrobić model trawy. Można ją zrobić na wiele sposobów, sama się o tym przekonałam.. Wyszukałam ciekawy tutorial : http://www.youtube.com/watch?v=1tFJaolk3Gk postępowałam tak samo jak na tutku. Jednak w momencie (5:22) kiedy chciałabym stworzyć create> compound>mesher> mogę dalej postępować, kiedy tworzę mesher, jednak kiedy chcę połączyć trawę do niego, nie mogę renderować, ponieważ mam dużą płaszczyznę i dużą ilość elementów. W particle views>birth> amount mam około 70.000 i mam gęstą trawę tak jak bym chciała..jestem w kropce. Nie chcę rzadkiej trawy, na mniejszy obszar, tak jak w tutorialu, to mi wyrenderuje obrazek, a jak mam duży (Plane) i tą trawę to nie chce. Robię trawę gdzie będzie stał mój wymarzony domek, w nim wnętrze, następnie później będę tworzyła film z tego, boję się że komputer nie da rady. Nie jest słaby: pamięć ram(4gb) system:32-bitowy procesor: intel core2 duo t5800 2ghz i system vista, z ktorego nie jestem zadowolona ;/ Nie wiem za bardzo co począć, chciałam spróbować jakoś wedle tej strony http://www.evermotion.org/tutorials/show/7958/creating-3d-grass coś mi nie wychodzi :( mam nadzieję, że potrafiłam wyjaśnić mój problem.. Będę wdzięczna za każdą informację i pomoc.
Napisano 10 Październik 201014 l trawa strasznie zwolni ci komputer, ja bym polecał robić ją na samym końcu
Napisano 10 Październik 201014 l Autor wiem, że zwalnia komputer, bo ja tu szału dostaję, tylko chodzi mi oto, że chciałabym tą trawę jakoś ją wyeksportować, a nie potrafię, szukam jakieś prostej instrukcji dla żółtodzioba.. :)
Napisano 10 Październik 201014 l tu to jest łatwo opisane bo nawet mi wyszło ;) http://www.max3d.pl/tut.php?id=209
Napisano 10 Październik 201014 l Autor ooo dzięki wielkie, tego nie znalazłam, spróbuję może się uda:)
Napisano 11 Październik 201014 l Trawę możesz też wykonać używając maxowego hair-a, renderując ją scanlinem, mentalem będzie za wolno. Pod F1 masz manual do hair-a. Będzie to całkiem proste jak się nie zniechęcisz zbyt szybko. Nawet możesz spróbować dać na plane modyfikator hair i od razu wyrenderować, zobaczysz jak niewiele trzeba podkręcić parametry by uzyskać efekt prostej trawy. Kolejną metodą jest modyfikator scatter. Jeszcze inna malowanie trawy na plane'ach + scatter, podobna metoda jak w grach. Jeszcze inna displace (znajdziesz na ten temat info gdzieś w okolicach wizualizacji, coś chyba ktoś zapodawał nawet), ale to raczej do przystrzyżonego trawniczka.