Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie,

 

długo nie pisałam, ale odwiedzałam Was. Piszę pracę inżynierską dotyczącą modelowania w studio maxie, zależy mi na przedstawieniu funkcji,

jakie daje program. Modeluję dom, w nim wnętrze, jak skończę, to pokażę dzieło, nie będzie ładne, choć starałam się :)

 

Jestem na ukończeniu, szukałam informacji sama na temat teksturowania,

nie chciałam jakimiś drobnymi problemami tutaj zaśmiecać :)

 

..ale mam problem.

 

Podam wersję skróconą jak postępowałam, aby zrobić model trawy.

Można ją zrobić na wiele sposobów, sama się o tym przekonałam..

 

Wyszukałam ciekawy tutorial :

http://www.youtube.com/watch?v=1tFJaolk3Gk

 

postępowałam tak samo jak na tutku.

Jednak w momencie (5:22) kiedy chciałabym stworzyć

create> compound>mesher> mogę dalej postępować, kiedy tworzę mesher,

jednak kiedy chcę połączyć trawę do niego, nie mogę renderować,

ponieważ mam dużą płaszczyznę i dużą ilość elementów.

 

W particle views>birth> amount mam około 70.000 i mam gęstą trawę tak jak bym chciała..jestem w kropce.

 

Nie chcę rzadkiej trawy, na mniejszy obszar, tak jak w tutorialu,

to mi wyrenderuje obrazek, a jak mam duży (Plane) i tą trawę to nie chce.

 

 

Robię trawę gdzie będzie stał mój wymarzony domek, w nim wnętrze,

następnie później będę tworzyła film z tego, boję się że komputer nie da rady.

 

Nie jest słaby:

pamięć ram(4gb)

system:32-bitowy

procesor: intel core2 duo t5800 2ghz

i system vista, z ktorego nie jestem zadowolona ;/

 

Nie wiem za bardzo co począć, chciałam spróbować jakoś wedle tej strony

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7958/creating-3d-grass

 

coś mi nie wychodzi :(

 

mam nadzieję, że potrafiłam wyjaśnić mój problem..

Będę wdzięczna za każdą informację i pomoc.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

wiem, że zwalnia komputer, bo ja tu szału dostaję, tylko chodzi mi oto, że chciałabym tą trawę jakoś ją wyeksportować, a nie potrafię,

szukam jakieś prostej instrukcji dla żółtodzioba.. :)

Napisano

Trawę możesz też wykonać używając maxowego hair-a, renderując ją scanlinem, mentalem będzie za wolno.

Pod F1 masz manual do hair-a. Będzie to całkiem proste jak się nie zniechęcisz zbyt szybko. Nawet możesz spróbować dać na plane modyfikator hair i od razu wyrenderować, zobaczysz jak niewiele trzeba podkręcić parametry by uzyskać efekt prostej trawy.

 

Kolejną metodą jest modyfikator scatter.

Jeszcze inna malowanie trawy na plane'ach + scatter, podobna metoda jak w grach.

Jeszcze inna displace (znajdziesz na ten temat info gdzieś w okolicach wizualizacji, coś chyba ktoś zapodawał nawet), ale to raczej do przystrzyżonego trawniczka.

  • Confused 1



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności