Skocz do zawartości

Problem z trawą


Margie21

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

długo nie pisałam, ale odwiedzałam Was. Piszę pracę inżynierską dotyczącą modelowania w studio maxie, zależy mi na przedstawieniu funkcji,

jakie daje program. Modeluję dom, w nim wnętrze, jak skończę, to pokażę dzieło, nie będzie ładne, choć starałam się :)

 

Jestem na ukończeniu, szukałam informacji sama na temat teksturowania,

nie chciałam jakimiś drobnymi problemami tutaj zaśmiecać :)

 

..ale mam problem.

 

Podam wersję skróconą jak postępowałam, aby zrobić model trawy.

Można ją zrobić na wiele sposobów, sama się o tym przekonałam..

 

Wyszukałam ciekawy tutorial :

http://www.youtube.com/watch?v=1tFJaolk3Gk

 

postępowałam tak samo jak na tutku.

Jednak w momencie (5:22) kiedy chciałabym stworzyć

create> compound>mesher> mogę dalej postępować, kiedy tworzę mesher,

jednak kiedy chcę połączyć trawę do niego, nie mogę renderować,

ponieważ mam dużą płaszczyznę i dużą ilość elementów.

 

W particle views>birth> amount mam około 70.000 i mam gęstą trawę tak jak bym chciała..jestem w kropce.

 

Nie chcę rzadkiej trawy, na mniejszy obszar, tak jak w tutorialu,

to mi wyrenderuje obrazek, a jak mam duży (Plane) i tą trawę to nie chce.

 

 

Robię trawę gdzie będzie stał mój wymarzony domek, w nim wnętrze,

następnie później będę tworzyła film z tego, boję się że komputer nie da rady.

 

Nie jest słaby:

pamięć ram(4gb)

system:32-bitowy

procesor: intel core2 duo t5800 2ghz

i system vista, z ktorego nie jestem zadowolona ;/

 

Nie wiem za bardzo co począć, chciałam spróbować jakoś wedle tej strony

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7958/creating-3d-grass

 

coś mi nie wychodzi :(

 

mam nadzieję, że potrafiłam wyjaśnić mój problem..

Będę wdzięczna za każdą informację i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Trawę możesz też wykonać używając maxowego hair-a, renderując ją scanlinem, mentalem będzie za wolno.

Pod F1 masz manual do hair-a. Będzie to całkiem proste jak się nie zniechęcisz zbyt szybko. Nawet możesz spróbować dać na plane modyfikator hair i od razu wyrenderować, zobaczysz jak niewiele trzeba podkręcić parametry by uzyskać efekt prostej trawy.

 

Kolejną metodą jest modyfikator scatter.

Jeszcze inna malowanie trawy na plane'ach + scatter, podobna metoda jak w grach.

Jeszcze inna displace (znajdziesz na ten temat info gdzieś w okolicach wizualizacji, coś chyba ktoś zapodawał nawet), ale to raczej do przystrzyżonego trawniczka.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności