Gość Chrupek3D Napisano 14 Październik 2010 Share Napisano 14 Październik 2010 Szukam pluginu/programu do zmniejszania texturek. a jak to jest w gamedevie?... bo coś mi się wydaje, że robi się texturki w wyższych rozdziałkach, a później je zmniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ofca Napisano 14 Październik 2010 Share Napisano 14 Październik 2010 roznize bywa, do handheldow nie robisz 4k by potem zmniejszyc do 256, dla xboxa owszem, bo czesto te 4k sie uzywa w cutscenach + zaklikniecie ptaszka zeby silnik sobie ladowal do pamieci pomniejsza do 512 texe... nie ma zasady jednej zbitej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 14 Październik 2010 Share Napisano 14 Październik 2010 rozumiem, że w Szopie to robią... bo był chyba jeszcze taki plugin NVidii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ofca Napisano 14 Październik 2010 Share Napisano 14 Październik 2010 a mozeszz i w pancie :P w szopie mozesz soobie osrosc potem podkrecic. ue3 robi to sam + bodaj wlasnie nawet wyostrza pomniejszona texe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eric_Draven Napisano 15 Październik 2010 Share Napisano 15 Październik 2010 ale przy resize psują się krawędzie jak robisz w szopie. Zwłaszcza widać to na cięciach na normalu. Najlepiej działający resize z którym sie spotkałem to przepalenie tekstury w maxie na mniejszą rozdziałkę przełączając global supersamlper na hammersleya. Zmniejszając w szopie masz wybór między lekkim rozmyciem tekstury a aliasingiem krawędzi. Co do większych rozdziałek, zależy od szkoły. niektórzy nie robią większych bo wtedy tracisz czas na detale których nie będzie widać. Zapominasz najczęściej też o makro detalu. Inni natomiast robią większe i skalują bo łatwiej uzyskać ostrość. Ja jeśli moge robie po środku, zaczynając od większej a krawędzie podkreślam na małej rozdzielczości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Levus Napisano 15 Październik 2010 Share Napisano 15 Październik 2010 Ja docelową 1k robię najpierw 2k, docelową 2k robię 4k, później skaluję w dół i robię smart sharpen, imo jest git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Chrupek3D Napisano 16 Październik 2010 Share Napisano 16 Październik 2010 chyba będę robił w większej rozdziałce i skalował... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się