Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Szukam pluginu/programu do zmniejszania texturek.

 

a jak to jest w gamedevie?... bo coś mi się wydaje, że robi się texturki w wyższych rozdziałkach, a później je zmniejsza.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

roznize bywa, do handheldow nie robisz 4k by potem zmniejszyc do 256, dla xboxa owszem, bo czesto te 4k sie uzywa w cutscenach + zaklikniecie ptaszka zeby silnik sobie ladowal do pamieci pomniejsza do 512 texe... nie ma zasady jednej zbitej

Napisano

rozumiem, że w Szopie to robią... bo był chyba jeszcze taki plugin NVidii.

Napisano

a mozeszz i w pancie :P w szopie mozesz soobie osrosc potem podkrecic. ue3 robi to sam + bodaj wlasnie nawet wyostrza pomniejszona texe.

Napisano

ale przy resize psują się krawędzie jak robisz w szopie. Zwłaszcza widać to na cięciach na normalu. Najlepiej działający resize z którym sie spotkałem to przepalenie tekstury w maxie na mniejszą rozdziałkę przełączając global supersamlper na hammersleya. Zmniejszając w szopie masz wybór między lekkim rozmyciem tekstury a aliasingiem krawędzi. Co do większych rozdziałek, zależy od szkoły. niektórzy nie robią większych bo wtedy tracisz czas na detale których nie będzie widać. Zapominasz najczęściej też o makro detalu. Inni natomiast robią większe i skalują bo łatwiej uzyskać ostrość. Ja jeśli moge robie po środku, zaczynając od większej a krawędzie podkreślam na małej rozdzielczości.

Napisano

Ja docelową 1k robię najpierw 2k, docelową 2k robię 4k, później skaluję w dół i robię smart sharpen, imo jest git.

Napisano

chyba będę robił w większej rozdziałce i skalował...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności