Napisano 14 Październik 201014 l Szukam pluginu/programu do zmniejszania texturek. a jak to jest w gamedevie?... bo coś mi się wydaje, że robi się texturki w wyższych rozdziałkach, a później je zmniejsza.
Napisano 14 Październik 201014 l roznize bywa, do handheldow nie robisz 4k by potem zmniejszyc do 256, dla xboxa owszem, bo czesto te 4k sie uzywa w cutscenach + zaklikniecie ptaszka zeby silnik sobie ladowal do pamieci pomniejsza do 512 texe... nie ma zasady jednej zbitej
Napisano 14 Październik 201014 l rozumiem, że w Szopie to robią... bo był chyba jeszcze taki plugin NVidii.
Napisano 14 Październik 201014 l a mozeszz i w pancie :P w szopie mozesz soobie osrosc potem podkrecic. ue3 robi to sam + bodaj wlasnie nawet wyostrza pomniejszona texe.
Napisano 15 Październik 201014 l ale przy resize psują się krawędzie jak robisz w szopie. Zwłaszcza widać to na cięciach na normalu. Najlepiej działający resize z którym sie spotkałem to przepalenie tekstury w maxie na mniejszą rozdziałkę przełączając global supersamlper na hammersleya. Zmniejszając w szopie masz wybór między lekkim rozmyciem tekstury a aliasingiem krawędzi. Co do większych rozdziałek, zależy od szkoły. niektórzy nie robią większych bo wtedy tracisz czas na detale których nie będzie widać. Zapominasz najczęściej też o makro detalu. Inni natomiast robią większe i skalują bo łatwiej uzyskać ostrość. Ja jeśli moge robie po środku, zaczynając od większej a krawędzie podkreślam na małej rozdzielczości.
Napisano 15 Październik 201014 l Ja docelową 1k robię najpierw 2k, docelową 2k robię 4k, później skaluję w dół i robię smart sharpen, imo jest git.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto