Polacco Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 Witam. Nie wiem czy dobrze umieściłem ten temat bo nigdzie nie widzę działu poświęconego własnym programom użytkowników forum - są galerie prac, ale nie ma galerii skryptów, wtyczek, aplikacji :) No więc przy okazji prac nad czymś większym napisałem program do optymalizacji scen 2D. Scena taka może zawierać najbardziej wymyślne konfiguracje zachodzących na siebie i stykających się ze sobą siatek 2D, a mój programik sprowadzi je do postaci optymalnej, tzn wyeliminuje wszystkie wierzchołki, które nie są potrzebne do zachowania konturów (można także płynnie upraszczać kontury poprzez dodatkowy parametr). Tzn przynajmniej ja tak twierdzę - jak ktoś ma jakąś fajną scenę 2D z dzikimi siatkami to proszę zapraszam, chciałbym przetestować na niej swój algorytm (najlepiej jakby była w 3ds max). Oto przykład działania: przed: po:
arev Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 Całkiem pomysłowe narzędzie. Napisz jeszcze jakie warunki musi spełniać scena. Np. czy obiekty muszą leżeć na jakiejś konkretnej płaszczyźnie?
Polacco Napisano 14 Październik 2010 Autor Napisano 14 Październik 2010 Scena może leżeć na dowolnej płaszczyźnie. W tej chwili nie napisałem jeszcze żadnej integracji z jakimkolwiek innym programem bo po prostu nie wiem czy komuś się to do czegoś przyda. Tzn wiem, że przyda się mi :) (jako moduł innego, większego narzędzia). Więc jak ktoś widzi jakieś sensowne zastosowanie do tego algorytmu to może śmiało dać mi znać.
Polacco Napisano 16 Październik 2010 Autor Napisano 16 Październik 2010 Przed: Po: Tym razem spłaszczyłem i zoptymalizowałem model 3d :). Ma ktoś coś do spłaszczenia? ;)
SYmek Napisano 16 Październik 2010 Napisano 16 Październik 2010 Uchylisz rąbka tajemnicy, czy piszesz to na studiach czy komercyjnie? Oparłeś to na jakimś znanym algorytmie, czy to twoje dzieło? No i chyba najważniejsze pytanie, jak się zapatrujesz na możliwość optymalizacji w 2+ wymiarach? :) (w szczególności bez użycia wokselizacji/marching cubes, ani Voronoi/Delaunay kombo)
Polacco Napisano 16 Październik 2010 Autor Napisano 16 Październik 2010 To jest jakiś znany algorytm, który robi to co powyżej??!! Gdybym wiedział o takowym to na pewno bym się za to nie zabierał. Być może gdzieś w czeluściach internetu jest jakaś biblioteka, która teoretycznie robi to samo, ale założę się, że wysypie się, albo da błędny rezultat dla pewnych siatek, z którymi mój program radzi sobie bezproblemowo. Co do 3d to raczej nie planuje się tym zajmować. Optymalizacja 3d rządzi się swoimi prawami. Nawet nie wiem jakie są najpopularniejsze algorytmy do tego :) Zresztą mój algorytm to niejako tylko efekt uboczny pracy nad czymś innym. Mam nadzieję, że komercyjnym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się