Skocz do zawartości

mój program do optymalizacji siatek 2D - prośba o sceny testowe


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Nie wiem czy dobrze umieściłem ten temat bo nigdzie nie widzę działu poświęconego własnym programom użytkowników forum - są galerie prac, ale nie ma galerii skryptów, wtyczek, aplikacji :)

No więc przy okazji prac nad czymś większym napisałem program do optymalizacji scen 2D. Scena taka może zawierać najbardziej wymyślne konfiguracje zachodzących na siebie i stykających się ze sobą siatek 2D, a mój programik sprowadzi je do postaci optymalnej, tzn wyeliminuje wszystkie wierzchołki, które nie są potrzebne do zachowania konturów (można także płynnie upraszczać kontury poprzez dodatkowy parametr).

Tzn przynajmniej ja tak twierdzę - jak ktoś ma jakąś fajną scenę 2D z dzikimi siatkami to proszę zapraszam, chciałbym przetestować na niej swój algorytm (najlepiej jakby była w 3ds max).

Oto przykład działania:

przed:

3.png

po:

3_optimized.png

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Całkiem pomysłowe narzędzie. Napisz jeszcze jakie warunki musi spełniać scena. Np. czy obiekty muszą leżeć na jakiejś konkretnej płaszczyźnie?

Napisano

Scena może leżeć na dowolnej płaszczyźnie.

W tej chwili nie napisałem jeszcze żadnej integracji z jakimkolwiek innym programem bo po prostu nie wiem czy komuś się to do czegoś przyda. Tzn wiem, że przyda się mi :) (jako moduł innego, większego narzędzia). Więc jak ktoś widzi jakieś sensowne zastosowanie do tego algorytmu to może śmiało dać mi znać.

Napisano

Uchylisz rąbka tajemnicy, czy piszesz to na studiach czy komercyjnie? Oparłeś to na jakimś znanym algorytmie, czy to twoje dzieło? No i chyba najważniejsze pytanie, jak się zapatrujesz na możliwość optymalizacji w 2+ wymiarach? :) (w szczególności bez użycia wokselizacji/marching cubes, ani Voronoi/Delaunay kombo)

Napisano

To jest jakiś znany algorytm, który robi to co powyżej??!! Gdybym wiedział o takowym to na pewno bym się za to nie zabierał. Być może gdzieś w czeluściach internetu jest jakaś biblioteka, która teoretycznie robi to samo, ale założę się, że wysypie się, albo da błędny rezultat dla pewnych siatek, z którymi mój program radzi sobie bezproblemowo.

Co do 3d to raczej nie planuje się tym zajmować. Optymalizacja 3d rządzi się swoimi prawami. Nawet nie wiem jakie są najpopularniejsze algorytmy do tego :)

Zresztą mój algorytm to niejako tylko efekt uboczny pracy nad czymś innym. Mam nadzieję, że komercyjnym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności