Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam pytanie jak "Łatwo" (nie klaka po klatce) w 3ds max animować ścianę ułożoną z sześcianów w taki sposób jak można zaobserwować na tym wideo:

 

Interesuje mnie przede wszystkim efekt fali za takich podnoszących się kostkach.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

najprosciej dac animowana texture w kanal displacement, albo wyanimowac wysokosc takich kostek w edytorze curv, jezeli to ma byc fala to nie jest to trudne, nawet wskazane...

tylko teraz czy wiesz o co mi chodzi ;)

 

greets

Napisano

Dzięki, jeśli chodzi o pierwszą część to wiem o co chodzi, dochodzi tu tylko przygotowanie plików w AE. Jeśli chodzi o drugą część odnośnie edytora curv to nie do końca wiem o co chodzi, i proszę o głębsze wyjaśnienie tego sposobu.

Napisano

to troche duzo tlumaczenia, ale sprobuje pokrotce wyjasnic...

zrob tak:

 

zrob boxa

1 wcisnij klawisz 'n' (animate albo cos takiego) - tryb automatycznego wstawiania kluczy, czyli jak cos zmienisz zostanie dodany automatycznie klucz

2 przesun suwak timeline obojetnie o ile

3 zmien wysokosc boxa (doda sie klucz)

4 przesun ponownie suwak timeline, najlepiej ot yle samo klatek

5 powroc do pierwotnej wysokosci boxa

6 wcisnij 'n' (wyjdziesz z trybu "animowania"

 

teraz wcisnij klawisz "/" ew. "play" w prawym dolnym rogu, powinienes widziec jak box rosnie i maleje, teraz, aby zrobic fale trzeba skopiowac boxa i przesunac jego klucze (zaznacz boxa, potem wszystkie biale prostokaciki pod suwakiem czasu i po prostu przeciagnij ) i powtorzyc ta operacje kilka razy powinna powstac fala, zrobiona z ciagu boxow

jak chcesz zeby byla szersza zaznaczasz wszystko i kopiujesz rzadki obok siebie, i to powinno wystarczyc

 

okazuje sie ze curve editora w ogole nie trzeba odpalac :):)

 

aa jeszcze jedno, prawdopodobnie zmiany wysokosci beda "ostre" lepiej zmienic tryb automatycznego dodawania kluczy tak aby przejscia byly lagodne, w tym celu szukasz ikonki obok przycisku "key filters" w prawym dolnym rogu, rozwijasz i wybierasz.. hmm nie pamietam jak to wyglada ale taka sinusoida powinna byc chyba ;)

i to powinno byc wszystko

 

mam nadzieje ze zalapales

greets

Napisano

Mam pytanie czy można jeszcze inaczej operować macierzą zbudowaną z "klocków". Ponieważ mam teraz projekt zbudowany z blisko 300 obiektów i kopiowanie ruchu na linii czasu jest zabójcze jeśli chodzi o czas, a displacement nie wygląda za dobrze.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Wygląda to nieźle, i jest to coś podobnego do tego co chcę zrobić. Tylko czy teraz ktoś wie jak zrobić opóźnienie w 3ds max dla "Select and link"? Może jeszcze jakieś pomysły jak łatwo animować "Macierz" w sposób jak wyżej.

Napisano

mozesz sprobowac "wave-em"

najpierw tworzysz wave (space warps/ geometric deformable -> wave) a potem zaznaczasz boxy i linkujesz, ale nie 'select and link' tylko 'bind to space warp' a potem animujesz 'phase' w wavie

 

ewentualnie dajesz modyfikator FFD Box (mozna ustawic ilosc "podzialow") na wszystkie boxy (mozesz pogrupowac jak chcesz) ustawiasz podzialy tak jak ci pasuje i animujesz tego ffd...

 

moze to troche pomoze

 

pozdro

Napisano

Rozwiązanie z FFD Box, jest jak do tej pory najbardziej efektywne, jednak oddziałuje to, jak i WAVE na kostki w taki że się deformują i tworzą jednolitą pofalowaną powierzchnie. Na Renderze niżej widać w jaki sposób mają się ruszać boxy, jak widać ruch w jednej płaszczyźnie, bez żadnych deformacji boxów, ewentualnie bez zmiany pozycji, zmieniając wyłącznie głębokość box'ów. Ma ktoś jakiś pomysł? Za wszystkie z góry dziękuje, pozdrawiam.

Napisano

Hej ... niestety nie zadziałało tak jak myślałem, boxy układają się do powierzchni.

 

Napisze co osiągnąłem, może ktoś pociągnie sprawę dalej:

1.

Create -> Plane z podziałem na tyle na ile chcesz boxow i Box o wymiarach jednego pola Plejna.

 

2.

Modyfikatory -> na plejna nadalem modyfikator Displace, ustawilem w nim Map - Checker (dla testow) i parametr Strenght i Blur

 

3. mając wybranego Boxa, z Compound Object wybrałem Scatter, ustawiłem All vertex oraz w zakładce Display> Hide distribution object i mając zaznaczone Instance wskazałem Plane jako Distribution Object.

 

Max powinien na każdym vertexie umieścić Boxa

4. Teraz wybierając Plejna i animując przemieszczenie gizma w Displace, Boxy powinny się unosić i opadać zgodnie z czarno-białą mapą.

 

Niestety, jak pisałem, skubane obracają się do powierzchni i nie potrafię wymusić na nich, aby rotacje trzymały z oryginalnego Boxa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności