Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Mam pytanie jak "Łatwo" (nie klaka po klatce) w 3ds max animować ścianę ułożoną z sześcianów w taki sposób jak można zaobserwować na tym wideo:

 

Interesuje mnie przede wszystkim efekt fali za takich podnoszących się kostkach.

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

najprosciej dac animowana texture w kanal displacement, albo wyanimowac wysokosc takich kostek w edytorze curv, jezeli to ma byc fala to nie jest to trudne, nawet wskazane...

tylko teraz czy wiesz o co mi chodzi ;)

 

greets

Napisano
  • Autor

Dzięki, jeśli chodzi o pierwszą część to wiem o co chodzi, dochodzi tu tylko przygotowanie plików w AE. Jeśli chodzi o drugą część odnośnie edytora curv to nie do końca wiem o co chodzi, i proszę o głębsze wyjaśnienie tego sposobu.

Napisano

to troche duzo tlumaczenia, ale sprobuje pokrotce wyjasnic...

zrob tak:

 

zrob boxa

1 wcisnij klawisz 'n' (animate albo cos takiego) - tryb automatycznego wstawiania kluczy, czyli jak cos zmienisz zostanie dodany automatycznie klucz

2 przesun suwak timeline obojetnie o ile

3 zmien wysokosc boxa (doda sie klucz)

4 przesun ponownie suwak timeline, najlepiej ot yle samo klatek

5 powroc do pierwotnej wysokosci boxa

6 wcisnij 'n' (wyjdziesz z trybu "animowania"

 

teraz wcisnij klawisz "/" ew. "play" w prawym dolnym rogu, powinienes widziec jak box rosnie i maleje, teraz, aby zrobic fale trzeba skopiowac boxa i przesunac jego klucze (zaznacz boxa, potem wszystkie biale prostokaciki pod suwakiem czasu i po prostu przeciagnij ) i powtorzyc ta operacje kilka razy powinna powstac fala, zrobiona z ciagu boxow

jak chcesz zeby byla szersza zaznaczasz wszystko i kopiujesz rzadki obok siebie, i to powinno wystarczyc

 

okazuje sie ze curve editora w ogole nie trzeba odpalac :):)

 

aa jeszcze jedno, prawdopodobnie zmiany wysokosci beda "ostre" lepiej zmienic tryb automatycznego dodawania kluczy tak aby przejscia byly lagodne, w tym celu szukasz ikonki obok przycisku "key filters" w prawym dolnym rogu, rozwijasz i wybierasz.. hmm nie pamietam jak to wyglada ale taka sinusoida powinna byc chyba ;)

i to powinno byc wszystko

 

mam nadzieje ze zalapales

greets

Napisano
  • Autor

Mam pytanie czy można jeszcze inaczej operować macierzą zbudowaną z "klocków". Ponieważ mam teraz projekt zbudowany z blisko 300 obiektów i kopiowanie ruchu na linii czasu jest zabójcze jeśli chodzi o czas, a displacement nie wygląda za dobrze.

 

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Wygląda to nieźle, i jest to coś podobnego do tego co chcę zrobić. Tylko czy teraz ktoś wie jak zrobić opóźnienie w 3ds max dla "Select and link"? Może jeszcze jakieś pomysły jak łatwo animować "Macierz" w sposób jak wyżej.

Napisano

mozesz sprobowac "wave-em"

najpierw tworzysz wave (space warps/ geometric deformable -> wave) a potem zaznaczasz boxy i linkujesz, ale nie 'select and link' tylko 'bind to space warp' a potem animujesz 'phase' w wavie

 

ewentualnie dajesz modyfikator FFD Box (mozna ustawic ilosc "podzialow") na wszystkie boxy (mozesz pogrupowac jak chcesz) ustawiasz podzialy tak jak ci pasuje i animujesz tego ffd...

 

moze to troche pomoze

 

pozdro

Napisano
  • Autor

Rozwiązanie z FFD Box, jest jak do tej pory najbardziej efektywne, jednak oddziałuje to, jak i WAVE na kostki w taki że się deformują i tworzą jednolitą pofalowaną powierzchnie. Na Renderze niżej widać w jaki sposób mają się ruszać boxy, jak widać ruch w jednej płaszczyźnie, bez żadnych deformacji boxów, ewentualnie bez zmiany pozycji, zmieniając wyłącznie głębokość box'ów. Ma ktoś jakiś pomysł? Za wszystkie z góry dziękuje, pozdrawiam.

Napisano
  • Autor
  asblaze napisał:
mam pomysł, ale nie mam maxa, sprawdzę w domu i napisze :)

 

To czekam na propozycje rozwiązania mojego problemu z niecierpliwością,

 

Pozdrawiam.

Napisano

Hej ... niestety nie zadziałało tak jak myślałem, boxy układają się do powierzchni.

 

Napisze co osiągnąłem, może ktoś pociągnie sprawę dalej:

1.

Create -> Plane z podziałem na tyle na ile chcesz boxow i Box o wymiarach jednego pola Plejna.

 

2.

Modyfikatory -> na plejna nadalem modyfikator Displace, ustawilem w nim Map - Checker (dla testow) i parametr Strenght i Blur

 

3. mając wybranego Boxa, z Compound Object wybrałem Scatter, ustawiłem All vertex oraz w zakładce Display> Hide distribution object i mając zaznaczone Instance wskazałem Plane jako Distribution Object.

 

Max powinien na każdym vertexie umieścić Boxa

4. Teraz wybierając Plejna i animując przemieszczenie gizma w Displace, Boxy powinny się unosić i opadać zgodnie z czarno-białą mapą.

 

Niestety, jak pisałem, skubane obracają się do powierzchni i nie potrafię wymusić na nich, aby rotacje trzymały z oryginalnego Boxa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności