Napisano 14 Październik 201014 l Witam, Mam pytanie jak "Łatwo" (nie klaka po klatce) w 3ds max animować ścianę ułożoną z sześcianów w taki sposób jak można zaobserwować na tym wideo: Interesuje mnie przede wszystkim efekt fali za takich podnoszących się kostkach. Pozdrawiam.
Napisano 14 Październik 201014 l najprosciej dac animowana texture w kanal displacement, albo wyanimowac wysokosc takich kostek w edytorze curv, jezeli to ma byc fala to nie jest to trudne, nawet wskazane... tylko teraz czy wiesz o co mi chodzi ;) greets
Napisano 14 Październik 201014 l Autor Dzięki, jeśli chodzi o pierwszą część to wiem o co chodzi, dochodzi tu tylko przygotowanie plików w AE. Jeśli chodzi o drugą część odnośnie edytora curv to nie do końca wiem o co chodzi, i proszę o głębsze wyjaśnienie tego sposobu.
Napisano 14 Październik 201014 l to troche duzo tlumaczenia, ale sprobuje pokrotce wyjasnic... zrob tak: zrob boxa 1 wcisnij klawisz 'n' (animate albo cos takiego) - tryb automatycznego wstawiania kluczy, czyli jak cos zmienisz zostanie dodany automatycznie klucz 2 przesun suwak timeline obojetnie o ile 3 zmien wysokosc boxa (doda sie klucz) 4 przesun ponownie suwak timeline, najlepiej ot yle samo klatek 5 powroc do pierwotnej wysokosci boxa 6 wcisnij 'n' (wyjdziesz z trybu "animowania" teraz wcisnij klawisz "/" ew. "play" w prawym dolnym rogu, powinienes widziec jak box rosnie i maleje, teraz, aby zrobic fale trzeba skopiowac boxa i przesunac jego klucze (zaznacz boxa, potem wszystkie biale prostokaciki pod suwakiem czasu i po prostu przeciagnij ) i powtorzyc ta operacje kilka razy powinna powstac fala, zrobiona z ciagu boxow jak chcesz zeby byla szersza zaznaczasz wszystko i kopiujesz rzadki obok siebie, i to powinno wystarczyc okazuje sie ze curve editora w ogole nie trzeba odpalac :):) aa jeszcze jedno, prawdopodobnie zmiany wysokosci beda "ostre" lepiej zmienic tryb automatycznego dodawania kluczy tak aby przejscia byly lagodne, w tym celu szukasz ikonki obok przycisku "key filters" w prawym dolnym rogu, rozwijasz i wybierasz.. hmm nie pamietam jak to wyglada ale taka sinusoida powinna byc chyba ;) i to powinno byc wszystko mam nadzieje ze zalapales greets
Napisano 29 Grudzień 201014 l Autor Mam pytanie czy można jeszcze inaczej operować macierzą zbudowaną z "klocków". Ponieważ mam teraz projekt zbudowany z blisko 300 obiektów i kopiowanie ruchu na linii czasu jest zabójcze jeśli chodzi o czas, a displacement nie wygląda za dobrze. Pozdrawiam.
Napisano 29 Grudzień 201014 l Hej. Ja wiem, że nie w maxie, ale jakieś 10 lat temu robiłem coś takiego: http://www.muha.pl/portfolio/boxes.avi i całkiem niedawno takie: http://www.youtube.com/watch?v=N1f4P2cYVwk Tylko jak mówie, to w blenderze było. Zwykły parent "z opóźnieniem" dzieci :) Może da się to jakoś na maxa przełożyć. pozdrawiam, Mariusz,
Napisano 29 Grudzień 201014 l Autor Wygląda to nieźle, i jest to coś podobnego do tego co chcę zrobić. Tylko czy teraz ktoś wie jak zrobić opóźnienie w 3ds max dla "Select and link"? Może jeszcze jakieś pomysły jak łatwo animować "Macierz" w sposób jak wyżej.
Napisano 30 Grudzień 201014 l mozesz sprobowac "wave-em" najpierw tworzysz wave (space warps/ geometric deformable -> wave) a potem zaznaczasz boxy i linkujesz, ale nie 'select and link' tylko 'bind to space warp' a potem animujesz 'phase' w wavie ewentualnie dajesz modyfikator FFD Box (mozna ustawic ilosc "podzialow") na wszystkie boxy (mozesz pogrupowac jak chcesz) ustawiasz podzialy tak jak ci pasuje i animujesz tego ffd... moze to troche pomoze pozdro
Napisano 30 Grudzień 201014 l Autor Rozwiązanie z FFD Box, jest jak do tej pory najbardziej efektywne, jednak oddziałuje to, jak i WAVE na kostki w taki że się deformują i tworzą jednolitą pofalowaną powierzchnie. Na Renderze niżej widać w jaki sposób mają się ruszać boxy, jak widać ruch w jednej płaszczyźnie, bez żadnych deformacji boxów, ewentualnie bez zmiany pozycji, zmieniając wyłącznie głębokość box'ów. Ma ktoś jakiś pomysł? Za wszystkie z góry dziękuje, pozdrawiam.
Napisano 30 Grudzień 201014 l Autor asblaze napisał: mam pomysł, ale nie mam maxa, sprawdzę w domu i napisze :) To czekam na propozycje rozwiązania mojego problemu z niecierpliwością, Pozdrawiam.
Napisano 31 Grudzień 201014 l Hej ... niestety nie zadziałało tak jak myślałem, boxy układają się do powierzchni. Napisze co osiągnąłem, może ktoś pociągnie sprawę dalej: 1. Create -> Plane z podziałem na tyle na ile chcesz boxow i Box o wymiarach jednego pola Plejna. 2. Modyfikatory -> na plejna nadalem modyfikator Displace, ustawilem w nim Map - Checker (dla testow) i parametr Strenght i Blur 3. mając wybranego Boxa, z Compound Object wybrałem Scatter, ustawiłem All vertex oraz w zakładce Display> Hide distribution object i mając zaznaczone Instance wskazałem Plane jako Distribution Object. Max powinien na każdym vertexie umieścić Boxa 4. Teraz wybierając Plejna i animując przemieszczenie gizma w Displace, Boxy powinny się unosić i opadać zgodnie z czarno-białą mapą. Niestety, jak pisałem, skubane obracają się do powierzchni i nie potrafię wymusić na nich, aby rotacje trzymały z oryginalnego Boxa.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto