hubert006 Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 Witam, Mam pytanie jak "Łatwo" (nie klaka po klatce) w 3ds max animować ścianę ułożoną z sześcianów w taki sposób jak można zaobserwować na tym wideo: Interesuje mnie przede wszystkim efekt fali za takich podnoszących się kostkach. Pozdrawiam.
Quadysz Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 najprosciej dac animowana texture w kanal displacement, albo wyanimowac wysokosc takich kostek w edytorze curv, jezeli to ma byc fala to nie jest to trudne, nawet wskazane... tylko teraz czy wiesz o co mi chodzi ;) greets
hubert006 Napisano 14 Październik 2010 Autor Napisano 14 Październik 2010 Dzięki, jeśli chodzi o pierwszą część to wiem o co chodzi, dochodzi tu tylko przygotowanie plików w AE. Jeśli chodzi o drugą część odnośnie edytora curv to nie do końca wiem o co chodzi, i proszę o głębsze wyjaśnienie tego sposobu.
Quadysz Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 to troche duzo tlumaczenia, ale sprobuje pokrotce wyjasnic... zrob tak: zrob boxa 1 wcisnij klawisz 'n' (animate albo cos takiego) - tryb automatycznego wstawiania kluczy, czyli jak cos zmienisz zostanie dodany automatycznie klucz 2 przesun suwak timeline obojetnie o ile 3 zmien wysokosc boxa (doda sie klucz) 4 przesun ponownie suwak timeline, najlepiej ot yle samo klatek 5 powroc do pierwotnej wysokosci boxa 6 wcisnij 'n' (wyjdziesz z trybu "animowania" teraz wcisnij klawisz "/" ew. "play" w prawym dolnym rogu, powinienes widziec jak box rosnie i maleje, teraz, aby zrobic fale trzeba skopiowac boxa i przesunac jego klucze (zaznacz boxa, potem wszystkie biale prostokaciki pod suwakiem czasu i po prostu przeciagnij ) i powtorzyc ta operacje kilka razy powinna powstac fala, zrobiona z ciagu boxow jak chcesz zeby byla szersza zaznaczasz wszystko i kopiujesz rzadki obok siebie, i to powinno wystarczyc okazuje sie ze curve editora w ogole nie trzeba odpalac :):) aa jeszcze jedno, prawdopodobnie zmiany wysokosci beda "ostre" lepiej zmienic tryb automatycznego dodawania kluczy tak aby przejscia byly lagodne, w tym celu szukasz ikonki obok przycisku "key filters" w prawym dolnym rogu, rozwijasz i wybierasz.. hmm nie pamietam jak to wyglada ale taka sinusoida powinna byc chyba ;) i to powinno byc wszystko mam nadzieje ze zalapales greets
hubert006 Napisano 29 Grudzień 2010 Autor Napisano 29 Grudzień 2010 Mam pytanie czy można jeszcze inaczej operować macierzą zbudowaną z "klocków". Ponieważ mam teraz projekt zbudowany z blisko 300 obiektów i kopiowanie ruchu na linii czasu jest zabójcze jeśli chodzi o czas, a displacement nie wygląda za dobrze. Pozdrawiam.
mariusz_maciag Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 Hej. Ja wiem, że nie w maxie, ale jakieś 10 lat temu robiłem coś takiego: http://www.muha.pl/portfolio/boxes.avi i całkiem niedawno takie: http://www.youtube.com/watch?v=N1f4P2cYVwk Tylko jak mówie, to w blenderze było. Zwykły parent "z opóźnieniem" dzieci :) Może da się to jakoś na maxa przełożyć. pozdrawiam, Mariusz,
hubert006 Napisano 29 Grudzień 2010 Autor Napisano 29 Grudzień 2010 Wygląda to nieźle, i jest to coś podobnego do tego co chcę zrobić. Tylko czy teraz ktoś wie jak zrobić opóźnienie w 3ds max dla "Select and link"? Może jeszcze jakieś pomysły jak łatwo animować "Macierz" w sposób jak wyżej.
Quadysz Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 mozesz sprobowac "wave-em" najpierw tworzysz wave (space warps/ geometric deformable -> wave) a potem zaznaczasz boxy i linkujesz, ale nie 'select and link' tylko 'bind to space warp' a potem animujesz 'phase' w wavie ewentualnie dajesz modyfikator FFD Box (mozna ustawic ilosc "podzialow") na wszystkie boxy (mozesz pogrupowac jak chcesz) ustawiasz podzialy tak jak ci pasuje i animujesz tego ffd... moze to troche pomoze pozdro
hubert006 Napisano 30 Grudzień 2010 Autor Napisano 30 Grudzień 2010 Rozwiązanie z FFD Box, jest jak do tej pory najbardziej efektywne, jednak oddziałuje to, jak i WAVE na kostki w taki że się deformują i tworzą jednolitą pofalowaną powierzchnie. Na Renderze niżej widać w jaki sposób mają się ruszać boxy, jak widać ruch w jednej płaszczyźnie, bez żadnych deformacji boxów, ewentualnie bez zmiany pozycji, zmieniając wyłącznie głębokość box'ów. Ma ktoś jakiś pomysł? Za wszystkie z góry dziękuje, pozdrawiam.
asblaze Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 mam pomysł, ale nie mam maxa, sprawdzę w domu i napisze :)
hubert006 Napisano 30 Grudzień 2010 Autor Napisano 30 Grudzień 2010 mam pomysł, ale nie mam maxa, sprawdzę w domu i napisze :) To czekam na propozycje rozwiązania mojego problemu z niecierpliwością, Pozdrawiam.
asblaze Napisano 31 Grudzień 2010 Napisano 31 Grudzień 2010 Hej ... niestety nie zadziałało tak jak myślałem, boxy układają się do powierzchni. Napisze co osiągnąłem, może ktoś pociągnie sprawę dalej: 1. Create -> Plane z podziałem na tyle na ile chcesz boxow i Box o wymiarach jednego pola Plejna. 2. Modyfikatory -> na plejna nadalem modyfikator Displace, ustawilem w nim Map - Checker (dla testow) i parametr Strenght i Blur 3. mając wybranego Boxa, z Compound Object wybrałem Scatter, ustawiłem All vertex oraz w zakładce Display> Hide distribution object i mając zaznaczone Instance wskazałem Plane jako Distribution Object. Max powinien na każdym vertexie umieścić Boxa 4. Teraz wybierając Plejna i animując przemieszczenie gizma w Displace, Boxy powinny się unosić i opadać zgodnie z czarno-białą mapą. Niestety, jak pisałem, skubane obracają się do powierzchni i nie potrafię wymusić na nich, aby rotacje trzymały z oryginalnego Boxa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się