Skocz do zawartości

Animacja sześcianów


hubert006

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

to troche duzo tlumaczenia, ale sprobuje pokrotce wyjasnic...

zrob tak:

 

zrob boxa

1 wcisnij klawisz 'n' (animate albo cos takiego) - tryb automatycznego wstawiania kluczy, czyli jak cos zmienisz zostanie dodany automatycznie klucz

2 przesun suwak timeline obojetnie o ile

3 zmien wysokosc boxa (doda sie klucz)

4 przesun ponownie suwak timeline, najlepiej ot yle samo klatek

5 powroc do pierwotnej wysokosci boxa

6 wcisnij 'n' (wyjdziesz z trybu "animowania"

 

teraz wcisnij klawisz "/" ew. "play" w prawym dolnym rogu, powinienes widziec jak box rosnie i maleje, teraz, aby zrobic fale trzeba skopiowac boxa i przesunac jego klucze (zaznacz boxa, potem wszystkie biale prostokaciki pod suwakiem czasu i po prostu przeciagnij ) i powtorzyc ta operacje kilka razy powinna powstac fala, zrobiona z ciagu boxow

jak chcesz zeby byla szersza zaznaczasz wszystko i kopiujesz rzadki obok siebie, i to powinno wystarczyc

 

okazuje sie ze curve editora w ogole nie trzeba odpalac :):)

 

aa jeszcze jedno, prawdopodobnie zmiany wysokosci beda "ostre" lepiej zmienic tryb automatycznego dodawania kluczy tak aby przejscia byly lagodne, w tym celu szukasz ikonki obok przycisku "key filters" w prawym dolnym rogu, rozwijasz i wybierasz.. hmm nie pamietam jak to wyglada ale taka sinusoida powinna byc chyba ;)

i to powinno byc wszystko

 

mam nadzieje ze zalapales

greets

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy można jeszcze inaczej operować macierzą zbudowaną z "klocków". Ponieważ mam teraz projekt zbudowany z blisko 300 obiektów i kopiowanie ruchu na linii czasu jest zabójcze jeśli chodzi o czas, a displacement nie wygląda za dobrze.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Ja wiem, że nie w maxie, ale jakieś 10 lat temu robiłem coś takiego:

http://www.muha.pl/portfolio/boxes.avi

i całkiem niedawno takie:

http://www.youtube.com/watch?v=N1f4P2cYVwk

Tylko jak mówie, to w blenderze było.

Zwykły parent "z opóźnieniem" dzieci :)

Może da się to jakoś na maxa przełożyć.

 

pozdrawiam,

Mariusz,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz sprobowac "wave-em"

najpierw tworzysz wave (space warps/ geometric deformable -> wave) a potem zaznaczasz boxy i linkujesz, ale nie 'select and link' tylko 'bind to space warp' a potem animujesz 'phase' w wavie

 

ewentualnie dajesz modyfikator FFD Box (mozna ustawic ilosc "podzialow") na wszystkie boxy (mozesz pogrupowac jak chcesz) ustawiasz podzialy tak jak ci pasuje i animujesz tego ffd...

 

moze to troche pomoze

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie z FFD Box, jest jak do tej pory najbardziej efektywne, jednak oddziałuje to, jak i WAVE na kostki w taki że się deformują i tworzą jednolitą pofalowaną powierzchnie. Na Renderze niżej widać w jaki sposób mają się ruszać boxy, jak widać ruch w jednej płaszczyźnie, bez żadnych deformacji boxów, ewentualnie bez zmiany pozycji, zmieniając wyłącznie głębokość box'ów. Ma ktoś jakiś pomysł? Za wszystkie z góry dziękuje, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ... niestety nie zadziałało tak jak myślałem, boxy układają się do powierzchni.

 

Napisze co osiągnąłem, może ktoś pociągnie sprawę dalej:

1.

Create -> Plane z podziałem na tyle na ile chcesz boxow i Box o wymiarach jednego pola Plejna.

 

2.

Modyfikatory -> na plejna nadalem modyfikator Displace, ustawilem w nim Map - Checker (dla testow) i parametr Strenght i Blur

 

3. mając wybranego Boxa, z Compound Object wybrałem Scatter, ustawiłem All vertex oraz w zakładce Display> Hide distribution object i mając zaznaczone Instance wskazałem Plane jako Distribution Object.

 

Max powinien na każdym vertexie umieścić Boxa

4. Teraz wybierając Plejna i animując przemieszczenie gizma w Displace, Boxy powinny się unosić i opadać zgodnie z czarno-białą mapą.

 

Niestety, jak pisałem, skubane obracają się do powierzchni i nie potrafię wymusić na nich, aby rotacje trzymały z oryginalnego Boxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności