Ayua Napisano 19 Październik 2010 Napisano 19 Październik 2010 Witam. Mam 17 lat i od pewnego czasu uczęszczam na kurs organizowany przez Poznański Park Technologiczny 3d sponsorowany przez Unię Europejską. Jest to kurs programu 3dmax. Jako, że wiąże z tym programem swoją przyszłość, chciałbym żebyście mi wytłumaczyli jakie są specjalizacje w tej dziedzinie. Na jednej rzeczy w sumie mam zamiar skupić się dopiero gdy skończę kurs(za rok), ale dobrze już teraz mieć jakikolwiek ogląd w tej sprawie. Pracodawcy stawiają na daną specjalizacje, czy na ogólną obsługę programu? - łącząc obowiązki pracownika w dosłownie wszystko, od A do Z w 3dMax'ie. Jeśli wybiorę modelowanie, to gdy powiem pracodawcy: "chciałbym modelować" to spełni on moje zachcianki? Zastanawiam się jak z tym jest i od czego to zależy. W internecie doszukałem się ogłoszenia takiej treści :"Poszukujemy osoby na stanowisko Grafik 3D, Rigger, Modelarz postaci/tła". Czym tutaj różni się grafik 3d od modelarza, kto to jest rigger? Proszę o mały wykład na ten temat ;D
matizlob Napisano 19 Październik 2010 Napisano 19 Październik 2010 "W internecie doszukałem się ogłoszenia takiej treści :"Poszukujemy osoby na stanowisko Grafik 3D, Rigger, Modelarz postaci/tła". Czym tutaj różni się grafik 3d od modelarza, kto to jest rigger?" Grafik 3d to tak ogólnie osoba pracująca w technice 3d. Rigger i Modelarz, to podzbiory zbioru Grafik 3d ;) Rigger to najogólniej pisząc osoba zajmująca się przygotowaniem postaci do animacji, modelarz to oczywiście osoba modelująca, w tym przypadku jak napisai postacie i tła. Co do modelowania, to jaka by nie była specjalizacja, to modelowanie zawsze się przydaje i raczej bez podstaw modelowania ani rusz. Inna rzecz, że często samo modelowanie nie wystarczy ;)
Monio Napisano 19 Październik 2010 Napisano 19 Październik 2010 Jak na razie w polsce największe parcie jest na tzw Generalist. Czyli takich którzy znają się na wszystkim po trochu. Dobrze że nie postanawiasz olewać już na początku innych tematów. Tak to jest że jakieś podstawy trzeba mieć z wszystkiego. Rigger musi się znać nieźle na modelowaniu postaci jak i samej animacji, animator musi rozumieć rigi żeby sobie czasem coś dodać/naprawić. BTW. To raczej ty powinieneś spełniać zachcianki pracodawcy jeśli chcesz coś do gara włożyc. ;) Jak już będziesz robił na poważnie portfolio to będziesz wiedział w czym jesteś najmocniejszy.
kłapouchy Napisano 19 Październik 2010 Napisano 19 Październik 2010 No monio masz rację, a najgorsze jest właśnie to, że trzeba umieć wszystko po trochu, a jak wiadomo, jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego :)
Ayua Napisano 19 Październik 2010 Autor Napisano 19 Październik 2010 Mam nadzieje że po kursie(a jest on naprawdę długi - trwa łącznie 183 godziny) i paru książkach, które mam zamiar kupić - będę umiał "po trochu" wszystko zrobić. A wtedy, będę chciał kształcić się w jednym kierunku. No cóż, zobaczymy jak to będzie, wszystko przede mną. @up Kłapouchy, myślę dokładnie tak samo jak Ty.
Grave Napisano 19 Październik 2010 Napisano 19 Październik 2010 Specjalizacja to specjalizacja - coś w czym jesteś szybki dokładny, nie łapiesz zwiech i potrafisz uzyskać powalające efekty. Trzeba znać zagadnienia powiązane, ale tylko na tyle, na ile jest to potrzebne... Prawda jest taka, że łatwiej jest się popisać jeśli położy się nacisk na specjalizację... Skakanie z kwiatka na kwiatek i uczenie się wszystkiego sprawia też, że w jednym możesz nabywać wprawę, ale w tym samym czasie w drugim tracić ze względu na duży przestój...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się