Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam . mam pewien problem ... musze zrobic lampki swiateczne "wijace sie po stole " na necie nzalazlem ciekawy tutorial blendera :http://www.blendercookie.com/2009/12/12/modeling-a-set-of-christmas-lights-in-blender-2-5/comment-page-1/ jest tam pokazana sprytna metoda ktora pozwala skopiowac obiakt wzgledem wczesniej narysowanej lini "spline" . czy istnieje podobna metoda w 3ds ? czy poprostu trzeba sobie skopiowac i wyginac np. FFD boxem ?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 767
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest modyfikator patch deform, oczywiście ffd boxem sobie mozesz pomóc nadać ostateczny kształt.

 

Czyli najpierw robisz sobie moduł skręconego kabelka z lampeczką, a później kopiując i używająć właśnie patch deform układasz sobie pożądany kształt zawijasów.

Napisano
  • Autor

wypas ... tego szukalem co prawda w 3ds ten modyfikator jest dosyc uprosczony i nie za bardzo da sie poszalec ... ale spelnia zadanie :) dzieki wielkie i pozdrawiam

Napisano

Uproszczony? Modyfikator robi co ma robić, inne rzeczy robi się innymi modyfikatorami... Napisz z czym chcesz "poszaleć"...

Napisano

Być może w blenderze jest to bardziej wykozaczony modyfikator, sporo opcji w blenderze jest naprawdę świetnych.

Napisano
  • Autor

przez "uproszenie" glownie chodzilo mi o to ze co prawda jest tam mozliwosc skopiowania obiektu ktory ma sie "ciągnąć" po danym splinie ale juz nie ma mowy alby mozna bylo je polaczyć w jeden obiekt ( tak jak w blenderze ) , musialem zrobic to tak ze skopiowalem sobie 10 razy moj obiekt polaczylem na poziomie vertex no a potem to juz wiadomo Path Deform ... moim zdaniem sprytnym ruchem blendera bylo to ze polaczyli opcje Array z Path Deform wzbogacajac to dodatkowo w kilka przydatnych "fazek" :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności