Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Mam scenę w której jest ~380 modeli drzew (9 rodzai) + kilka innych. Scena łącznie ma 20 mln face'ów i jak łatwo się domyślić ciężko jest cokolwiek z nią zrobić :P Próbuję jakoś to wszystko zoptymalizować ale jak na razie marnie mi idzie... Modyfikator optimize działa zadowalająco ( redukcja do 1/10 ilości face;ów) przy czym nie jestem pewien czy dobrze go stosuję. Dlatego postanowiłem zbudować scenę od początku. I tu pytanie: Jak należy ją zbudować? Obecnie robiłem tak, że drzewa klonowałem (object: instance, controller: copy). Jak użyć modyfikatora optimize? Obecnie jedno drzewo jest grupą mniejszych obiektów (korona+pień+owoce, nie chciałbym tego ruszać...), modyfikator narzucałem na całe drzewo (czy teraz model przy renderowaniu będzie już uproszczony czy przy każdym kolejnym renderze będzie liczona dopiero wersja uproszczona?). Wszelkie rozwiązania tego problemu b. mile widziane...

 

 

ps. Szukałem odpowiedzi na forum ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie...

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 780
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wszystkie drzewa pod jeden editablepoly wrzuć, lub pod kilka i poustawiaj dla niektorych display as box, to pracę w viewporcie na pewno ułatwi

Napisano

Albo grupuj scenę na warstwy. Np. dodaj wszystkie drzewa do warstwy 'drzewa' a potem wyłącz warstwę.

Napisano

warstwy sa ok, mozesz rowniez sprobowac podzielic scene na kilka plikow (x_ref scene) latwiej sie pracuje na podzielonych

Napisano

Dzięki za podpowiedzi. Zrobiłem drzewa od nowa- redukcja face'ow do 1/15. Nie dało się jakoś sprytnie tego obejść ;) Pogrupowałem je na kilka warstw (pierwszoplanowe i tło), więc w viewporcie sobie ukrywam (według sugestii) te które nie są mi niezbędne do animowania.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności