Napisano 10 Listopad 201014 l hej, mam rurki porobione ze splajnów. i są poprzekręcane o różne kąty. potrzebuje niektóre z nich ustawić w pionie/poziomie, zachowując długość rurki. macie na to jakiś sposób? ręcznie przesuwając vertexy nigdy się tego nie zrobi, może snapy, tylko jak? (splajny są obracane tylko w jednej płaszczyźnie) dzięki!
Napisano 10 Listopad 201014 l Też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Gdyby snap działał przy rotacji tak jak przy translacji, nie byłoby problemu. Tworzę np. obiekt pomocniczy, przyciągam go jednym vertexem do vertexa obiektu pochylonego, podczepiam tam pivot, potem use pivot point center i obracam ale teraz snap nie zadziała (a może jakoś się da).
Napisano 16 Listopad 201014 l Włączyć można ale to nie wystarczy. Chodzi o to: jest utworzona np. jakaś bryła, w losowy sposób jest obracana i teraz trzeba ją tak ustawić aby wybrana jej ściana (założenie jest, że wszystkie punkty tworzące tę ścianę należą do jednej płaszczyzny) stała się równoległa do wybranej osi, domyślnie y. Oczywiście bez używania ctr+z itp.