Macjej Napisano 15 Listopad 2010 Napisano 15 Listopad 2010 Witam, jestem początkującym użytkownikiem 3Ds Maxa 2010, ale jakiś czas temu wymodelowałem samochód, po czym go zrenderowałem. Wszystko wyszło całkiem ok (oprócz pasków na masce, problem opisałem w innym temacie w dziale rendering). Ale teraz chciałbym sam samochód zamieścić w jakiejś scenerii, np na drodze i z realnym oświetleniem. Szukałem tematów na ten temat, ale nie znalazłem nic sensownego na mój poziom ; ). Dlatego proszę o podanie linku albo samego poradnika co zrobić żeby umieścić taki samochód w jakimś otoczeniu. Dodam, że mam jakąś mapę HDRI i zdjęcia nadające się do czegoś takiego. Z góry dzięki bardzo : ).
Kubajaniak Napisano 15 Listopad 2010 Napisano 15 Listopad 2010 Jak masz vray'a to możesz zobaczyć to http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3ds-max/create-a-photorealistic-car-render-using-3ds-max-and-vray/ Jak renderujesz w mentalu to... nie wiem. Sam szukałem takiego tutka do mentala, ale nigdzie nie mogę znaleźć :/
Macjej Napisano 17 Listopad 2010 Autor Napisano 17 Listopad 2010 Widzę, że rzeczywiście trudno o taką rzecz ; ). Dlatego czy mogę prosić, żeby ktoś rzucił okiem na ten tutek: http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/lexus/index.html . To z niego mam mapę HDRI i zdjęcia nadające się do tego, co chcę zrobić. Nie wiem tylko, czy gościu używa narzędzi dostępnych za darmo do 3Dmaxa, no i pomimo że z angola jestem całkiem dobry, to napisane jest to językiem raczej trudnym ; ). Z góry dzięki.
pecet Napisano 17 Listopad 2010 Napisano 17 Listopad 2010 Z tego co szybko przejrzałem to nie ma tam użytych zewnętrznych narzędzi, wszystko jest zawarte w 3ds max (camera match, mental ray). Tylko nie dawaj do galerii modelu wyrenderowanego w tej scenerii :p
Dominick Napisano 17 Listopad 2010 Napisano 17 Listopad 2010 Z tego co szybko przejrzałem to nie ma tam użytych zewnętrznych narzędzi, wszystko jest zawarte w 3ds max (camera match, mental ray). Tylko nie dawaj do galerii modelu wyrenderowanego w tej scenerii :p dlaczego? ze tak nieskromnie zapytam ;p
pecet Napisano 17 Listopad 2010 Napisano 17 Listopad 2010 bo co trzeci model jest renderowany z tym backpalate, zwłaszcza na zagranicznych forach ;)
Macjej Napisano 17 Listopad 2010 Autor Napisano 17 Listopad 2010 Pewnie dlatego, że to jedyna darmowa HDRI mapa i zdjęcia dostępne w necie i wszyscy na tym robią :D ? Tylko mam jeszcze jedną prośbę, bo skoro mówisz, że ten tutek jest ok, to go użyję. Ale czy, jest gdzieś prościej wytłumaczone jak użyć tego narzędzia do dopasowywania otoczenia do samochodu? Bo niestety ten tutek nie pokazuje wszystkiego krok po kroku się gubię. Jak raz mi się już udało jako tako dopasować kamerę, to znowu nie wiedziałem jak zrobić tą drogę żeby wyglądała jak realna... To może ktoś mnie mieć w opiece i odpowiedzieć na to i inne pytania, które będę zadawał do tego turtoriala : ) ?
Macjej Napisano 17 Listopad 2010 Autor Napisano 17 Listopad 2010 A, odpowiedziałeś na pytanie Dominicka jak to pisałem, sry ; ).
pecet Napisano 17 Listopad 2010 Napisano 17 Listopad 2010 Kamerę to faktycznie chyba łatwiej i szybciej dopasować 'ręcznie'. Na plane, który pokrywa szosę dajesz materiał matte/shadow, dzięki czemu przyjmuje on tylko cienie od auta (ewentualnie odbicia), a poza tym jest przeźroczysty, czyli w rezultacie masz tą drogę ze zdjęcia z dodanymi cieniami pod autem. W tutku jest pokazane jak to zrobić, a jak to nie wystarcza to w helpie 3dsmaxa masz to dobrze opisane krok po kroku, właśnie pod hasłem matte/shadow material.
Macjej Napisano 17 Listopad 2010 Autor Napisano 17 Listopad 2010 (edytowane) Super, dzięki bardzo : ). W razie czego, będę pisał. A tak jeszcze przy okazji, czym mam się wzorować przy tworzeniu? Chodzi mi o to, czy wystarczy jeśli ustawię to zdjęcie jako background, a drogę zrobię ze zwykłego plane na oko? Edytowane 17 Listopad 2010 przez Macjej
Dominick Napisano 18 Listopad 2010 Napisano 18 Listopad 2010 moze mi ktos wyjasnic o co chodzi z tymi point'ami camery? i co mam zrobic zeby tlo bylo widoczne caly czas bo teraz widoczne jest tylko jak zrenderuje.? sorry za off'a
Macjej Napisano 18 Listopad 2010 Autor Napisano 18 Listopad 2010 Żeby tło było widoczne, musisz je wrzucić do Enviroment (Zakładka Rendering) wtedy będzie widoczne po zręderowaniu. Apropo pointów to niestety nie mam pojęcia. Dalej proszę o odp na moje poprzednie pytanie ; ).
Dominick Napisano 18 Listopad 2010 Napisano 18 Listopad 2010 no wiem wrzucam w environment i widac je po zrenderowaniu ale nie wiem jak ustawic te camere... tutek jest slabo objasniony
pecet Napisano 18 Listopad 2010 Napisano 18 Listopad 2010 Zawsze jest help pod F1...view >viewport background> zaznacz use env. background i display background
Dominick Napisano 19 Listopad 2010 Napisano 19 Listopad 2010 dobra załapałem o co chodzi z background, ustawieniami camery chociaz recznie jest szybciej (tak mi sie wydaje), material mate/shadow ale oswietlenia skylight nie skapowalem
Macjej Napisano 27 Listopad 2010 Autor Napisano 27 Listopad 2010 Mam następujący problem z tym shadow matte, ustawiam wszystko tak jak powinno być (sprawdzałem nawet w kilku tutkach), a pomimo tego nie widać żadnego cienia na "drodze". Czy może to być spowodowane tym, ze mój samochód nie ma podwozia? Tzn jest tak naprawdę pusty w środku : ) ? Czy raczej złe ustawienie światła, albo czegoś podobnego? A drugie pytanie, to apropo modyfikowania pliku HDRI, który ma być na Skylight. Jak się dostać do tego miejsca z kąd mogę go modyfikować?
pecet Napisano 27 Listopad 2010 Napisano 27 Listopad 2010 Pewnie coś źle ustawiłeś ze światłem. Dodaj zwykłego spota, włącz cienie raytarced shadows i zobacz co wyjdzie. Podwozie przydało by się dorobić. Aby modyfikować HDRI musisz przeciągnąć myszką ze slotu w skylight/enviroment do material editora i wybrać 'instance'.
Macjej Napisano 27 Listopad 2010 Autor Napisano 27 Listopad 2010 Znowu dzięki bardzo : ). Działa. Tylko teraz mam pytanie, jak uzyskać możliwość edytowania Matte/Shadow, tak jak na tutku. Z tego co widzę, gościu nie tworzy poprostu takiego materiału, bo nie ma tam takich opcji, jak pokazanych na obrazku. Jak tworzę ten material "z buta" to cieni praktycznie nie ma, albo są bardzo słabe, a z tego co doczytałem to ten efekt ma to poprawić.
pecet Napisano 27 Listopad 2010 Napisano 27 Listopad 2010 Nie bardzo rozumiem o co chodzi, matte/shadow edytujesz normalnie w edytorze materiałów.
Macjej Napisano 27 Listopad 2010 Autor Napisano 27 Listopad 2010 Czyli to co robi ten gościu, na stronie 3, to normalnie tworzy od 0 materiał? Bo jak tak zrobiłem to nie miałem tych opcji, które on tam edytuje.
Macjej Napisano 27 Listopad 2010 Autor Napisano 27 Listopad 2010 Mam! Nie wiem czemu, wcześniej nie wyświetlało mi Mate/Shadow/Reflection, a on własnie tego używa : ). Dzięki!
pecet Napisano 27 Listopad 2010 Napisano 27 Listopad 2010 On w tutorialu używa matte/shadow/reflection (mi) który jest dostępny chyba tylko w nowszych wersjach 3dmaxa, a ty pewnie użyłeś zwykły matte/shadow dlatego masz inne opcje. edit. hehe troche spóźniona odpowiedź ;)
Macjej Napisano 27 Listopad 2010 Autor Napisano 27 Listopad 2010 Przedwcześnie się ucieszyłem, bo zamiast "drogi" mam teraz bitmapę mojego tła.. ale to pewnie się poprawi : D
Macjej Napisano 27 Listopad 2010 Autor Napisano 27 Listopad 2010 Ech... jednak proszę Cię znowu o pomoc. Mam to, o czym pisałem wcześniej. Po wgraniu tej bitmapy do Matterial/Shadow/Reflection -> camera mapped background, po zrenderowaniu na drodze mam po prostu pokazane moje tło. Ustawiam wszystko na 100% dobrze, wg tutka. Jedyne co może zrobiłem inaczej, to to, że w tutku przy miejscu gdzie mam "wsadzić" to zdjęcie, jest napisane "Instance of the photo, used at BG". Być może "instance" jest kluczem, a ja je poprostu tam wsadzam?... Sorry, że pytam o właściwie wszystko, ale jak się nauczę raz, a dobrze to już nie będę truł ; ).
pecet Napisano 27 Listopad 2010 Napisano 27 Listopad 2010 Ja tego tutka nie przerabiałem więc niewiem może i jest coś niedopisane, ale niedawno robiłem podobną scenę i korzystając z pomocy maxa mi się udało, tam jest to wyjaśnione punkt po punkcie. Nie napisze tu jak to zrobić bo sam nie znam na pamięć.
Macjej Napisano 27 Listopad 2010 Autor Napisano 27 Listopad 2010 Znowu cufem się udało ; ). Dla kogoś kto by kiedyś tego potrzebował: bo wczytaniu tego zdjęcia, trzeba w jego opcjach zaznaczyć "Environ" w coordinates.
Vit Napisano 11 Styczeń 2011 Napisano 11 Styczeń 2011 Maciej czy tobie robiła się też taka bielsza plama w miejscu gdzie miałeś matee/shadoła/..../mi ?
Macjej Napisano 31 Styczeń 2011 Autor Napisano 31 Styczeń 2011 Witam po dłuższej przerwie. Niby udało mi się zrobić to co chciałem, ale nie wszystko wyszło idealnie. Nie chcę zakładać nowego tematu, pomimo że problem raczej dotyczy renderowania czy hdri. W każdym razie, jak widać na obrazku, Lancer nie ma dachu... Nie rzuca się to w oczy, ale jednak problem istnieje : ). Prawdopodobnie źle ustawiłem hdri, ale tak naprawdę ominąłem ten etap, opisany w tutku bo nie widziałem jak się tam dostać ^ ^. Z góry dzięki za pomoc. Vic, niestety Ci nie pomogę, ale pamiętam, że miałem dokładnie to samo... pewnie klikanie na pałę pomogło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się