Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jestem początkującym użytkownikiem 3Ds Maxa 2010, ale jakiś czas temu wymodelowałem samochód, po czym go zrenderowałem. Wszystko wyszło całkiem ok (oprócz pasków na masce, problem opisałem w innym temacie w dziale rendering). Ale teraz chciałbym sam samochód zamieścić w jakiejś scenerii, np na drodze i z realnym oświetleniem. Szukałem tematów na ten temat, ale nie znalazłem nic sensownego na mój poziom ; ). Dlatego proszę o podanie linku albo samego poradnika co zrobić żeby umieścić taki samochód w jakimś otoczeniu. Dodam, że mam jakąś mapę HDRI i zdjęcia nadające się do czegoś takiego. Z góry dzięki bardzo : ).

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Widzę, że rzeczywiście trudno o taką rzecz ; ). Dlatego czy mogę prosić, żeby ktoś rzucił okiem na ten tutek: http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/lexus/index.html . To z niego mam mapę HDRI i zdjęcia nadające się do tego, co chcę zrobić. Nie wiem tylko, czy gościu używa narzędzi dostępnych za darmo do 3Dmaxa, no i pomimo że z angola jestem całkiem dobry, to napisane jest to językiem raczej trudnym ; ). Z góry dzięki.

Napisano

Z tego co szybko przejrzałem to nie ma tam użytych zewnętrznych narzędzi, wszystko jest zawarte w 3ds max (camera match, mental ray). Tylko nie dawaj do galerii modelu wyrenderowanego w tej scenerii :p

Napisano
Z tego co szybko przejrzałem to nie ma tam użytych zewnętrznych narzędzi, wszystko jest zawarte w 3ds max (camera match, mental ray). Tylko nie dawaj do galerii modelu wyrenderowanego w tej scenerii :p

 

dlaczego? ze tak nieskromnie zapytam ;p

Napisano

Pewnie dlatego, że to jedyna darmowa HDRI mapa i zdjęcia dostępne w necie i wszyscy na tym robią :D ? Tylko mam jeszcze jedną prośbę, bo skoro mówisz, że ten tutek jest ok, to go użyję. Ale czy, jest gdzieś prościej wytłumaczone jak użyć tego narzędzia do dopasowywania otoczenia do samochodu? Bo niestety ten tutek nie pokazuje wszystkiego krok po kroku się gubię. Jak raz mi się już udało jako tako dopasować kamerę, to znowu nie wiedziałem jak zrobić tą drogę żeby wyglądała jak realna... To może ktoś mnie mieć w opiece i odpowiedzieć na to i inne pytania, które będę zadawał do tego turtoriala : ) ?

Napisano

Kamerę to faktycznie chyba łatwiej i szybciej dopasować 'ręcznie'. Na plane, który pokrywa szosę dajesz materiał matte/shadow, dzięki czemu przyjmuje on tylko cienie od auta (ewentualnie odbicia), a poza tym jest przeźroczysty, czyli w rezultacie masz tą drogę ze zdjęcia z dodanymi cieniami pod autem. W tutku jest pokazane jak to zrobić, a jak to nie wystarcza to w helpie 3dsmaxa masz to dobrze opisane krok po kroku, właśnie pod hasłem matte/shadow material.

Napisano (edytowane)

Super, dzięki bardzo : ). W razie czego, będę pisał. A tak jeszcze przy okazji, czym mam się wzorować przy tworzeniu? Chodzi mi o to, czy wystarczy jeśli ustawię to zdjęcie jako background, a drogę zrobię ze zwykłego plane na oko?

Edytowane przez Macjej
Napisano

moze mi ktos wyjasnic o co chodzi z tymi point'ami camery?

i co mam zrobic zeby tlo bylo widoczne caly czas bo teraz widoczne jest tylko jak zrenderuje.?

sorry za off'a

Napisano

Żeby tło było widoczne, musisz je wrzucić do Enviroment (Zakładka Rendering) wtedy będzie widoczne po zręderowaniu. Apropo pointów to niestety nie mam pojęcia. Dalej proszę o odp na moje poprzednie pytanie ; ).

Napisano

dobra załapałem o co chodzi z background, ustawieniami camery chociaz recznie jest szybciej (tak mi sie wydaje), material mate/shadow ale oswietlenia skylight nie skapowalem

Napisano

Mam następujący problem z tym shadow matte, ustawiam wszystko tak jak powinno być (sprawdzałem nawet w kilku tutkach), a pomimo tego nie widać żadnego cienia na "drodze". Czy może to być spowodowane tym, ze mój samochód nie ma podwozia? Tzn jest tak naprawdę pusty w środku : ) ? Czy raczej złe ustawienie światła, albo czegoś podobnego? A drugie pytanie, to apropo modyfikowania pliku HDRI, który ma być na Skylight. Jak się dostać do tego miejsca z kąd mogę go modyfikować?

Napisano

Pewnie coś źle ustawiłeś ze światłem. Dodaj zwykłego spota, włącz cienie raytarced shadows i zobacz co wyjdzie. Podwozie przydało by się dorobić.

 

Aby modyfikować HDRI musisz przeciągnąć myszką ze slotu w skylight/enviroment do material editora i wybrać 'instance'.

Napisano

Znowu dzięki bardzo : ). Działa. Tylko teraz mam pytanie, jak uzyskać możliwość edytowania Matte/Shadow, tak jak na tutku. Z tego co widzę, gościu nie tworzy poprostu takiego materiału, bo nie ma tam takich opcji, jak pokazanych na obrazku. Jak tworzę ten material "z buta" to cieni praktycznie nie ma, albo są bardzo słabe, a z tego co doczytałem to ten efekt ma to poprawić.

Napisano

Czyli to co robi ten gościu, na stronie 3, to normalnie tworzy od 0 materiał? Bo jak tak zrobiłem to nie miałem tych opcji, które on tam edytuje.

Napisano

On w tutorialu używa matte/shadow/reflection (mi) który jest dostępny chyba tylko w nowszych wersjach 3dmaxa, a ty pewnie użyłeś zwykły matte/shadow dlatego masz inne opcje.

 

edit. hehe troche spóźniona odpowiedź ;)

Napisano

Ech... jednak proszę Cię znowu o pomoc. Mam to, o czym pisałem wcześniej. Po wgraniu tej bitmapy do Matterial/Shadow/Reflection -> camera mapped background, po zrenderowaniu na drodze mam po prostu pokazane moje tło. Ustawiam wszystko na 100% dobrze, wg tutka. Jedyne co może zrobiłem inaczej, to to, że w tutku przy miejscu gdzie mam "wsadzić" to zdjęcie, jest napisane "Instance of the photo, used at BG". Być może "instance" jest kluczem, a ja je poprostu tam wsadzam?... Sorry, że pytam o właściwie wszystko, ale jak się nauczę raz, a dobrze to już nie będę truł ; ).

Napisano

Ja tego tutka nie przerabiałem więc niewiem może i jest coś niedopisane, ale niedawno robiłem podobną scenę i korzystając z pomocy maxa mi się udało, tam jest to wyjaśnione punkt po punkcie. Nie napisze tu jak to zrobić bo sam nie znam na pamięć.

Napisano

Znowu cufem się udało ; ). Dla kogoś kto by kiedyś tego potrzebował: bo wczytaniu tego zdjęcia, trzeba w jego opcjach zaznaczyć "Environ" w coordinates.

Napisano

Witam po dłuższej przerwie. Niby udało mi się zrobić to co chciałem, ale nie wszystko wyszło idealnie. Nie chcę zakładać nowego tematu, pomimo że problem raczej dotyczy renderowania czy hdri. W każdym razie, jak widać na obrazku, Lancer nie ma dachu... Nie rzuca się to w oczy, ale jednak problem istnieje : ). Prawdopodobnie źle ustawiłem hdri, ale tak naprawdę ominąłem ten etap, opisany w tutku bo nie widziałem jak się tam dostać ^ ^. Z góry dzięki za pomoc. Vic, niestety Ci nie pomogę, ale pamiętam, że miałem dokładnie to samo... pewnie klikanie na pałę pomogło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności