Napisano 16 Listopad 201014 l W czym problem? Owa ziarnistość pojawia się na materiałach "Pro Materials" (Metal, Concrete, Metalic Paint). Zakładam że podobnie sprawa ma się z plastikowymi materiałami na obiektach których nie obejmuje to ujęcie, wymdelowałem tam jakieś ławeczki i automaty do napojów. Jak tylko zrobię rendering to zamieszczę jeśli problrm się powtórzy. Za ten stan rzeczy mógłbym obwiniać antialising, ale ten mam w maksymalnej pozycji którą można wybrać suwakiem (Min 1/4, Max 4). Jeszcze link bezpośredni http://img574.imageshack.us/img574/4862/test18.png
Napisano 17 Listopad 201014 l Min 1/4, Max 4 to chyba nie jest najwyzsza wartosc antyliasingu dla mental ray'a. Powinienes bawic sie w sampling dla materialu, jesli te pro materialas nie maja odpowiedniego parametru to zostan "pro" i zamiast cudow uzywaj "arch&design". Osiagniec w tym materiale prawie ze wszystko i bedziesz mial nad tym mial super kontrole.
Napisano 19 Listopad 201014 l Autor Hej Temporal, dzięki za poświęconą chwilę. Przeniosłem się z tym tematem do działu WIP, jako że ma on większe zainteresowanie na forum i tam bardziej można liczyć na odzew, z tą ziarnistością walczę i mam lepsze efekty ale do ideału daleka droga.
Napisano 30 Listopad 201014 l ja dostawalem podobny efekt przez spoty jak byly za daleko i bylo widac sampling cieni. Wtedy trzeba bylo cienie podkrecic. To jak by sie nie udalo chociaz z tym co pisze Pipboy ale to raczej to.
Napisano 30 Listopad 201014 l Autor To fajnie, że ktoś jeszcze wykazuje zainteresowanie moja sprawą i dzięki za wsparcie. Znalazłem rozwiązanie ale zwiększenie samplingu bardzo wydłuża czas renderowania, niestety. Za niedługo przedstawię końcowy efekt moich zmagań. EDIT: Pierwszy obrazek z finalnej wersji Jak skończę renderować, to zamieszczę wszystko w Finished. Edytowane 30 Listopad 201014 l przez Pawlito
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto