Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chce z takiego modelu

siata.jpg

 

zrobic takie cos siata3.jpg

 

Pierwszy pomysl mialem taki ze zaznaczam wszystkie edge daje conect i mam takie cos siata2.jpg

daje inverse selection usuwam edge (remove) i mam ladna topologie. Teraz zaznaczenie wszystkich poly i inset, usuniecie zaznaczonych poly i jest gotowe. Problem jest taki ze ta siatka jest "sztywna" i chcialbym gladsze przejscie na "oczkach". TS czy MS automatycznie zrobi mi z rombow okregi a ciachanie recznie suport edgy tak by zachowac karo jest troszke meczace. Moze znacie jakies tipsy by taka siate latwo przygotowac pod MS/TS albo inny sposob na wygladzenie tego wszystkiego.

 

Drugi pomysl mialem taki by po conecie i uzyskaniu zadanej topologi zrobic z zaznaczenia splajny. Myslalem ze dam opcje renderable i gra gitara ale nie jest tak fajnie. Po pierwsze vertexy powstaja luzne i nie da sie ich za cholere zweldowac. Przez takie cos widac ze spline wchodzi w spline przy opcji renderable zamiast byc spojna caloscia. Po drugie jakos typ splajna jako smooth nie zmienia wcale ksztalu tych lin.

siata4.jpg Jak widac na obrazku jesli kliknie sie na danym wertexie i przesunie to sie okaze ze sa dwa i zadne weldowanie ich nie laczy.

 

Jesli znacie jakis calkiem inny sposob by osiagnac przezemnie upragniony efekt to bede wdzieczny za kazda rade, screeny itp.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Polyboost miał chyba coś takiego w automacie. Connect w ten sposób krzyżuje krawędzie i max ich nie dzieli, a szkoda. Ale można to zrobić w podobny sposób, ale z dzieleniem krawędzi.

Modyfikator Tesselate -> Operate on: czworokąty -> Face-Center.

 

Problemem w tej metodzie jest usunięcie "prostych" krawędzi, ale widzę, że siateczka jest w miarę prosta, więc Edge/Loop select powinny szybko to załatwić.

Napisano

Ale chodzi o weldowanie vertexow w spline bo w editable poly jest normalnie. Z tego co zauwazylem to chyba taka natura splijnow ze nie da sie takich cudow robic i zawsze bedzie odzielnie. Coz widocznie malo jeszcze wiem o 3dsmaxie :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności