Temporal Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Chce z takiego modelu zrobic takie cos Pierwszy pomysl mialem taki ze zaznaczam wszystkie edge daje conect i mam takie cos daje inverse selection usuwam edge (remove) i mam ladna topologie. Teraz zaznaczenie wszystkich poly i inset, usuniecie zaznaczonych poly i jest gotowe. Problem jest taki ze ta siatka jest "sztywna" i chcialbym gladsze przejscie na "oczkach". TS czy MS automatycznie zrobi mi z rombow okregi a ciachanie recznie suport edgy tak by zachowac karo jest troszke meczace. Moze znacie jakies tipsy by taka siate latwo przygotowac pod MS/TS albo inny sposob na wygladzenie tego wszystkiego. Drugi pomysl mialem taki by po conecie i uzyskaniu zadanej topologi zrobic z zaznaczenia splajny. Myslalem ze dam opcje renderable i gra gitara ale nie jest tak fajnie. Po pierwsze vertexy powstaja luzne i nie da sie ich za cholere zweldowac. Przez takie cos widac ze spline wchodzi w spline przy opcji renderable zamiast byc spojna caloscia. Po drugie jakos typ splajna jako smooth nie zmienia wcale ksztalu tych lin. Jak widac na obrazku jesli kliknie sie na danym wertexie i przesunie to sie okaze ze sa dwa i zadne weldowanie ich nie laczy. Jesli znacie jakis calkiem inny sposob by osiagnac przezemnie upragniony efekt to bede wdzieczny za kazda rade, screeny itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastian Ozga Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Polyboost miał chyba coś takiego w automacie. Connect w ten sposób krzyżuje krawędzie i max ich nie dzieli, a szkoda. Ale można to zrobić w podobny sposób, ale z dzieleniem krawędzi. Modyfikator Tesselate -> Operate on: czworokąty -> Face-Center. Problemem w tej metodzie jest usunięcie "prostych" krawędzi, ale widzę, że siateczka jest w miarę prosta, więc Edge/Loop select powinny szybko to załatwić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Co do samego połączenia ze sobą werteksów to możesz je połączyć collapse w editpoly Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted November 19, 2010 Author Share Posted November 19, 2010 Ale chodzi o weldowanie vertexow w spline bo w editable poly jest normalnie. Z tego co zauwazylem to chyba taka natura splijnow ze nie da sie takich cudow robic i zawsze bedzie odzielnie. Coz widocznie malo jeszcze wiem o 3dsmaxie :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now