Jump to content

Sposob na wymodelowanie "siateczki"


Temporal

Recommended Posts

Chce z takiego modelu

siata.jpg

 

zrobic takie cos siata3.jpg

 

Pierwszy pomysl mialem taki ze zaznaczam wszystkie edge daje conect i mam takie cos siata2.jpg

daje inverse selection usuwam edge (remove) i mam ladna topologie. Teraz zaznaczenie wszystkich poly i inset, usuniecie zaznaczonych poly i jest gotowe. Problem jest taki ze ta siatka jest "sztywna" i chcialbym gladsze przejscie na "oczkach". TS czy MS automatycznie zrobi mi z rombow okregi a ciachanie recznie suport edgy tak by zachowac karo jest troszke meczace. Moze znacie jakies tipsy by taka siate latwo przygotowac pod MS/TS albo inny sposob na wygladzenie tego wszystkiego.

 

Drugi pomysl mialem taki by po conecie i uzyskaniu zadanej topologi zrobic z zaznaczenia splajny. Myslalem ze dam opcje renderable i gra gitara ale nie jest tak fajnie. Po pierwsze vertexy powstaja luzne i nie da sie ich za cholere zweldowac. Przez takie cos widac ze spline wchodzi w spline przy opcji renderable zamiast byc spojna caloscia. Po drugie jakos typ splajna jako smooth nie zmienia wcale ksztalu tych lin.

siata4.jpg Jak widac na obrazku jesli kliknie sie na danym wertexie i przesunie to sie okaze ze sa dwa i zadne weldowanie ich nie laczy.

 

Jesli znacie jakis calkiem inny sposob by osiagnac przezemnie upragniony efekt to bede wdzieczny za kazda rade, screeny itp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Polyboost miał chyba coś takiego w automacie. Connect w ten sposób krzyżuje krawędzie i max ich nie dzieli, a szkoda. Ale można to zrobić w podobny sposób, ale z dzieleniem krawędzi.

Modyfikator Tesselate -> Operate on: czworokąty -> Face-Center.

 

Problemem w tej metodzie jest usunięcie "prostych" krawędzi, ale widzę, że siateczka jest w miarę prosta, więc Edge/Loop select powinny szybko to załatwić.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy