Skocz do zawartości

Jak zachowac materialy przy exporcie VrayProxy?


kowal1916

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak wstawic obiekt VrayProxy, ktory wczesniej wyeksportowalem tak aby zachowal on nalozone na niego wczesniej materialy.

 

Zdobylem kilka informacji, ze powinienem poszukac czegos o SubMaterial niestety nie wiem czy zle robie czy moze cos nie tak dziala ale nic z tego nie wychodzi, moze ktos znajdzie rozwiazanie na ten problem, bede bardzo wdzieczny za kazda pomoc. Sam mecze sie z tym juz dlugi czas.

 

sam1v.th.jpg

 

1.Tak wyglada przykladowy model z nalozonymi materialami, ktore mi odpowiadaja.

 

sam2m.th.jpg

 

2.PRzyporzadkowuje kazdemu z uzytych matrialow numer ID

 

sam3n.th.jpg

 

3. Tworze sub material poprzez przeciagniecie materialow do poszczegolnych slotów

 

sam4m.th.jpg

 

4. Wykonuje export.

 

sam50.th.jpg

 

5. Tak wyglada rozlozenie zaraz po zrobienu VrayProxy.

 

sam6.th.jpg

 

6. A tak po nalozeniu na obiekt proxy materialu zrobionego przed exportem sub material

 

 

Z gory dziekuje za kazda rade i komentarz.

 

luca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

prosze o jakie kolwiek rady, kazda wskazowka pozwoli mi zaczac szukac gdzie indziej nic do tej pory.

 

prosilbym tez zeby ktos napisal czy chociaz dobrze i pokolei robie to co przedstawilem.

 

z gory dzieki

A jak wyglądają ID poligonów w samym modelu? Bo widzę, że starasz się wyeksportować kilka obiektów na raz.

 

Moja rada, to posprawdzaj czy poligony mają odpowiednie ID (odpowiadające ID materiałowi). Jak miały, to zataczuj całość do jednego modelu i dopiero eksportuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu robić to ręcznie. Jak masz model złożony z kilku modeli o różnych materiałach to przy łączeniu ich attache'em pyta cię czy zrobić automatycznie wspólny sub-material. Model musi być połączony w jeden mesh przy eksporcie. Jak zrobi ci proxy to musisz je zapisać w pliku max bo format vrayproxy przenosi tylko geometrię a nie materiały. Materiały zapisywane są w pliku max. Potem robisz merge tego proxy i masz z materiałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności