Johannes Napisano 4 Grudzień 2010 Napisano 4 Grudzień 2010 Fonline: Fallout Online Poszukujemy fanów Fallouta, którzy będą potrafili przenieść magie spritów 2D, do grafiki 3D. Osób, które hobbystycznie wykorzystają swoje zdolności by przyłożyć cegiełkę do wielkiego dzieła. Reprezentuje zespół, pracujący od września bieżącego roku nad serwerem RPG Fallouta Online. Ponieważ nie lubimy górnolotnych i szumnych zapowiedzi, pracujemy w tajemnicy. Silnik Fonline, wspiera wykorzystanie modeli 3D. Osobiście jestem sceptycznie nastawiany do grafiki 3D, ale kto wie, może da się przy jej użyciu osiągnąć poziom grafiki z gry 2, która pochodzi z 1997 roku? Szczegóły techniczne odnośnie modeli można znaleźć tu: http://falloutmods.wikia.com/wiki/Making_animations_with_3ds_Max_and_FrameAnimator#Create_a_character_model Oto kila grafik 2D, prezentujących klimat Fallouta, czy da się to oddać w 3D, heh? Jeśli, ktoś uważa, że jest w stanie przenieść tą magie, to proszę bardzo, oto mój numer GG: 1877481
Levus Napisano 4 Grudzień 2010 Napisano 4 Grudzień 2010 A nie możecie pracować nad falloutem online w 2d? Po co to przenosić skoro realtimowe 3d tej wielkości będzie brzydsze? Czy to ma być fps? Wy macie jakieś choć zielone pojęcie ile to roboty, żeby obskoczyć takie coś w modelach low?
Johannes Napisano 4 Grudzień 2010 Autor Napisano 4 Grudzień 2010 A nie możecie pracować nad falloutem online w 2d? Pracujemy. Dodatkowo bardzo sceptycznie jesteśmy do 3D nastawieni, o czym napisałem w poście wyżej. Problem jest taki, że animację wszystkich broni posiada bardzo niewiele postaci - tylko te, którymi mógł grać gracz w oryginale. Powoduje to, że jedyna grywalna postać bez pancerza, to osoba w kombinezonie schronu. Miasto pełne niebieskich identycznych ludzików wygląda dość groteskowo. Na NMA ludzie próbują dorabiać animacje 2D, jednak jest to na tyle czasochłonna praca, że jak póki co nie ma żadnej grywalnej postaci, ze wszystkimi potrzebnymi animacjami http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?p=830583#830583 Wy macie jakieś choć zielone pojęcie ile to roboty, żeby obskoczyć takie coś w modelach low? Nie, między innymi dlatego też założyłem temat na forum by zbadać sprawę. Między innymi chce sprawdzić, czy to możliwe, by takie coś nie było brzydsze. Zresztą, tak jak pisałem wyżej, to projekt hobbystyczny, budowa statku w butelce, też jest pracochłonne.
mirach Napisano 4 Grudzień 2010 Napisano 4 Grudzień 2010 Nie, między innymi dlatego też założyłem temat na forum by zbadać sprawę. Między innymi chce sprawdzić, czy to możliwe, by takie coś nie było brzydsze. Zresztą, tak jak pisałem wyżej, to projekt hobbystyczny, budowa statku w butelce, też jest pracochłonne. Kurcze... co by tu napisac zeby nie brzmiec pesymistycznie i marudnie... OK, zaczne od statku w butelce. Budowanie statkow w butelce ma jedna zalete - nie wymaga teamu, jesli z projektu nic nie wyjdzie to co najwyzej mozna sobie popluc w brode i ponazekac na siebie. Jesli zbierasz team do robienia projektu to bierzesz pewna odpowiedzialnosc. Managowanie projektu i koordynowanie ludzi to nie to samo co dlubanie sobie czegos samemu w zaciszu domu. I kiedy po paru miesiacach pracy okazuje sie ze z projektu nici wielu ludzi jest niezbyt zadowlonych. Zeby nie brzmiec tak zupelnie negatywnie: Pokaz co macie, na tym forum co chwila sie pojawia ktos szukajacy grafikow do darmowych projektow. Jesli nie pokazesz ze masz cos zrobione, zaplanowane itp, bardzo ciezko bedzie ci znalesc kogos chetnego poswiecic swoj czas. A po cichu dodam ze trzymam kciuki, stary fallout mial swietny klimat, moze uda wam sie stwozyc cos podobnego.
Johannes Napisano 4 Grudzień 2010 Autor Napisano 4 Grudzień 2010 (edytowane) Zaszło pewne nieporozumienie, nie tworzymy gry od nowa. Wykorzystujemy gotowe SDK. Tutaj jest prezentacja jego możliwości: - - Jak widać na tym filmiku zostały wykorzystane modele 3D z Van Burnera. Czyli cała platforma jest gotowa i działa. Programowanie tego wymaga znajomości C++, przez to nie ma wysypu projektów wykorzystujących te SDK, jednak nasza ekipa posiada od tego speców i nieprzerwanie pracujemy od września tego roku. Do tej pory na SVN mamy prawie 400 setną rewizję. Średnio mamy 29 aktualizacji na tydzień. Reasumując, mamy świetną ekipę i pracujemy nieprzerwanie od 3 miesięcy. Jako, że wykorzystujemy gotowe SDK, ryzyko zmniejsza się. Kolego Mirach, jak wygląda sprawa z modelami postaci 3D, czy rzeczywiście jest tak beznadziejnie, jak mówi kolega Levus? Edytowane 4 Grudzień 2010 przez Johannes
mirach Napisano 4 Grudzień 2010 Napisano 4 Grudzień 2010 Jesli chodzi o modele postaci i low poly to moge spokojnie uznac Levusa za wyrocznie w tej dziedzinie :) Ja sie swego czasu bawilem w low poly i probowalem sił z modelowaniem postaci, ale to nie moja działka - wystarczy za to rzucic okiem na portfolio Levusa zeby obaczyc ze on wie na czym stoi :) Z mojego punktu widzenia, samo wymodelowanie + oteksturowanie postaci to rzecz do wykonania w rozsadnym czasie. Za to zanimowanie to juz sporo roboty. W kwestie wrzucenia tego do engine gry i zrobienie zeby to dobrze wygladalo nie wchodze bo gadal bym pewnie od rzeczy :) pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi