Napisano 7 Grudzień 201014 l Tak naprawdę sprawa prosta do wykonania samemu, ale może co poniektórym się przyda. Rig kamery działający na zasadzie podobnej do ramienia używanego przy kręceniu filmów Trzeba się do niego przyzwyczaić jeśli chcemy wykonywać z nim jakiś projekt, ale po czasie zwraca się to w walucie cennego czasu ;) Więc tak: 1 - Ruch całości poziomy 2 - Obrót całości poziomy 3 - Kąt ramienia w pionie 4 - Wysokość ramienia 5 - Przekrzywianie kamery lewo/prawo 6 - Długość ramienia 7 - Obrót poziomy samej kamery 8 - Obrót pionowy samej kamery Na każdym elemencie skala i osie pozycji/rotacji, których się na konkretnym nie używa są zablokowane, więc nic niepotrzebnego się przypadkowo nie przesunie. Mergujemy do swojej sceny całość i animujemy. Plik zrobiony na Max 2011 http://motiongrapher.eu/CamRig.max
Napisano 8 Grudzień 201014 l Na pierwszy rzut oka wydaje sie to super rozwiazaniem, ale imho ciagle przelaczanie sie na inne node`y jest meczace i wcale pracy nie ulatwia. Szczegolnie tak rozdrobniony. Po co rozdzielac node`y na obrot w poziomie i obrot w pionie? Od czego mamy osie w programach 3d? Mam w pracy taki rig, prostszy o pare nodow, ale i tak latam sobie tylko kamera ;)
Napisano 8 Grudzień 201014 l Autor Takie coś akurat mi pasuje, pracuje się z tym przyjemnie po prostu, przy poprawkach zawsze wiem co, gdzie i jak. Jak kto lubi, ja tylko udostępniłem bo może się komuś akurat taki sposób spodoba :)
Napisano 13 Grudzień 201014 l nie wyobrażam sobie jak długo musiałbym sie przyzwyczajać zeby przestać kręcić nie tym co trzeba :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto